| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Çalışması | JFM 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALİ SİLAHTAR |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET DİNÇER KÖKSAL, Prof.Dr. GÜNDÜZ HORASAN, Prof.Dr. MURAT UTKUCU, Doç.Dr. EMRAH BUDAKOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi AYHAN KESKİNSEZER, Dr.Öğr.Üyesi MAHİR IŞIK, Dr.Öğr.Üyesi GÜNAY BEYHAN, Prof.Dr. LEVENT GÜLEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin okuduğu mühendislik bölümüyle ile ilgili konularda değişik öğretim üyesi danışmanlığı altında yaptığı teorik ve/veya pratik (deneysel) çalışmayı bitirme tezi halinde sunması |
| Dersin İçeriği | Her öğrenci okuduğu mühendislik bölümüne ait konularda bitirme çalışması yapıp rapor halinde sunduğu çalışmayı jüri önünde savunacaktır |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bireysel araştırma yeteneği kazanır | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Benzetim, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| 2 | Jeofizik Mühendisliği problemlerini saptar | Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
| 3 | Jeofizik Mühendisliği problemlerini çözer | Anlatım, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
| 4 | Hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır | Gösteri, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bitirme çalışması konusunun belirlenmesi | |
| 2 | Bitirme çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme | |
| 3 | Kaynak taraması | |
| 4 | Kaynak taraması | |
| 5 | Kaynak taraması | |
| 6 | Konu ile ilgili yapılmış çalışmaların düzenlenmesi | |
| 7 | Yapılması gereken çalışmaları belirleme | |
| 8 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
| 9 | Gerekli hesap veya analizleri yapma | |
| 10 | Hesap veya analizleri değerlendirme | |
| 11 | Sonuçları değerlendirme | |
| 12 | Tez yazımı | |
| 13 | Tez yazımı | |
| 14 | Gerekli düzeltmelerin yapılması ve tez teslimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Tüm jeofizik literatürü. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
| 4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | X | |||||
| 11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bireysel araştırma yeteneği kazanır | |||||||||||
| 2 | Jeofizik Mühendisliği problemlerini saptar | |||||||||||
| 3 | Jeofizik Mühendisliği problemlerini çözer | |||||||||||
| 4 | Hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Sözlü Sınav | 1 | 37 | 37 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 37 | 37 |
| Toplam İş Yükü | 250 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||