Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeofizik Mühendisliğine Giriş | JFM 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT UTKUCU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT UTKUCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrenciye, yeni başladığı Jeofizik Mühendisliği eğitiminin ve mesleğinin ana hatları ile tanıtılması. |
Dersin İçeriği | Jeofizik nedir ve inceleme alanları nelerdir? Dünyada Jeofiziğin gelişiminin tarihi, Türkiyede jeofiziğin gelişimi, Türkiyede jeofizik eğitimi nasıl başladı ve gelişti, Jeofiziğin Yerfiziği, Sismoloji ve Uygulamalı Jeofizik anabilim dalları ve öncelikli araştırma konuları, Dünyada ve Türkiyede Jeofizik alanındaki belli başlı meslek kuruluşları, kurum ve şirketler, Mesleki yayınlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Jeofizik nedir sorusunu kendi cümleleri ile cevaplar. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Jeofiziğin temel araştırma konularını ve ana bilim dallarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
3 | Yaşadığımız gezegeni tanımada ve sunduğu kaynakları aranmasında mesleğinin önemini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Jeofiziğin küresel gelişimi hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
5 | Jeofiziğin Türkiyedeki gelişimi hakkında fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , |
6 | Türkiyede Jeofizik eğitimi veren üniversiteleri karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
7 | Dünyada ve Türkiyede Jeofizikçi çalıştıran bazı önemli kurum ve kuruluşları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
8 | Jeofiziğin temel arama yöntemleri hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
9 | |||
10 | |||
11 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Jeofizik nedir? Araştırma konuları ve alt bilim dalları nelerdir? Jeofizikçi ne iş yapar? | |
2 | Bilimin tarihsel gelişimi ışığında Yerbilimleri ve Jeofizik | |
3 | Jeofiziğin küresel gelişiminin tarihi | |
4 | Jeofiziğin Türkiyedeki gelişiminin tarihi | |
5 | Türkiyede Jeofizik eğitimi | |
6 | Jeofiziğin alt bilim dalları. | |
7 | Dünyada ve Türkiyede Jeofizikçi çalıştıran kurum ve kuruluşlar | |
8 | Dünyada ve Türkiye'de Jeofizik'de mesleki örgütlenme ve mesleki yöntemler | |
9 | Türkiyede Jeofizik eğitimi II | |
10 | Jeofizik Araştırma ve Arama Yöntemlerinin tanıtılması I | |
11 | Jeofizik Araştırma ve Arama Yöntemlerinin tanıtılması II | |
12 | Jeofizik Araştırma ve Arama Yöntemlerinin tanıtılması III | |
13 | Jeofizik Araştırma ve Arama Yöntemlerinin tanıtılması IV | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Utkucu, M. 2007. Jeofizik Mühendisliğine Giriş Ders Notları, |
Ders Kaynakları | 1. İlkışık, O.M., 1996, Jeofiziğe Giriş, İstanbul üniversitesi Yayını, 132 sayfa |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | X | |||||
2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||
4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||
11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |