Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Kimyası ve Laboratuvarı II | CVM 204 | 4 | 3 + 3 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FÜSUN BOYSAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İSMAİL AYHAN ŞENGİL, Prof.Dr. ABDİL ÖZDEMİR, Doç.Dr. FÜSUN BOYSAN, NAZİRE PINAR TANATTI, |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.Büşra ERDEN, Araş.Gör.Meryem AKSU, Araş.Gör.Gamze KATIRCIOĞLU, Araş.Gör. Muhammed HAS |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilere Çevre Mühendisliği dalında kimya bilgisi vermek, okutulan konuları deneysel olarak uygulatmak ve laboratuar pratiği kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Optik Esaslı Ölçüm Yöntemleri, Bulanıklık,Asidite,Alkalinite, Çözünmüş Oksijen,BOİ,KOİ,TeOİ,Fosfor,Hidrokarbonlar,Alkoller, Keton ve Aldehitler,Asitler ve Esterler,Aromatik Bileşikler,Azot ve Kükürtlü Bileşikler,Yağlar ve Sabunlar,Deterjanlar, Pestisitler, Protein ve Karbohidratlar ve laboratuvar uygulamaları: Katı madde tayini, Asidite-Alkalinite tayini, Sertlik tayini, Çözünmüş oksijen- BOİ tayini, Kimyasal oksijen tayini, Renk tayini, Bulanıklık tayini, Azot Tayini, Toplam Fosfor Tayini, Yağ-Gres Tayini, Anyonik Yüzey Aktif Maddeler Tayini, Uçucu Yağ Asitleri Tayini, Gaz Analizleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Optik esaslı analiz yöntemleri ve uygulaması, Sularda bulanıklık,bulanıklık birimleri, bulanıklık ölçüm yöntemleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Asidite, alkalinite ve su sertliği parametrelerini tanır, analiz yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Sularda gaz çözünürlüğünü tanır,çözünmüş oksijen analiz yöntemlerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Biyokimyasal oksijen ihtiyacını (BOİ) tanır ve analiz yöntemlerini bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Kimyasal oksijen ihtiyacını (KOİ) tanır, analiz yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Organik parametreleri tanır, teorik okisjen ihtiyacını (TeOİ) hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
7 | Fosfor parametresini tanır ve analiz yöntemlerini bilir ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
8 | Organik bileşikleri ve fonksiyonel grupları tanır, fonksiyonel grupların özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
9 | Hidrokarbonları, alkolleri, alkil halojenürleri, keton ve aldehitleri, asitler ve esterleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
10 | Aromatikleri; azot ve kükürtlü organik bileşikleri, yağları ve sabunları bilir, analiz yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
11 | Deterjanları, pestisidlerı, proteinleri ve karbohidratları tanır. analiz yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Sözlü Sınav, |
12 | Katı Madde Tayinini yöntemlerini bilir, uygular ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Optik Esaslı Analiz Yöntemleri | |
2 | Sularda Bulanıklık / Bulanıklık Tayini | |
3 | Bulanıklık Birimleri, Bulanıklık Ölçüm Yöntemleri. / Katı Madde Tayini | |
4 | Asidite / Asidite - Alkalinite Tayini | |
5 | Alkalinite / Sertlik Tayini | |
6 | Sularda Gaz Çözünürlüğü, Çözünmüş Oksijen ;Çevresel Önemi, Winkler Metodu / Çözünmüş Oksijen Tayini | |
7 | Biyokimyasal Oksijen İhtiyacı; Analiz Yöntemleri ve Kinetiği / BOİ Tayini | |
8 | Kimyasal Oksijen İhtiyacı, Analiz Yöntemi ve Yorumlanması, Organik Parametreler / KOİ Tayini | |
9 | Teorik Oksijen İhtiyacı; Hesaplama Yöntemi / Renk Tayini | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Fosfor Parametresi; Çevresel Önemi ve Analiz Yöntemi / Fosfor Tayini | |
12 | Hidrokarbonlar; Alkanlar, Elkenler ve Alkinler, Siklik Hidrokarbonlar / Yağ Gres Tayini | |
13 | Alkoller, Alkil Halojenürleri, Keton Ve Aldehitler, Asitler Ve Esterler | |
14 | Aromatik Bileşikler; Azot ve Kükürtlü Organik Bileşikler, Yağlar ve Sabunlar, Deterjanlar ve Pestisitler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özel Ders notları Boysan, Füsun, Çevre Kimyası Lab.,Deney Föyü (Basılmamış) |
Ders Kaynakları | 1. Eaton, A.D., Clesceri, L.S., Greenberg, A.E. Standart Methods for the Examination of Water and Wastewater, 19th Edition, American Public Health 2. S.E.Manahan, Environmental Chemistry,Boca Raton: CRC Press LLC, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 8 |
2. Kısa Sınav | 8 |
3. Kısa Sınav | 8 |
4. Kısa Sınav | 8 |
1. Ödev | 8 |
2. Ödev | 8 |
3. Ödev | 8 |
4. Ödev | 8 |
5. Ödev | 36 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 10 | 1 | 10 |
Ödev | 10 | 1 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |