| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Atıkların Değerlendirilmesi | CVM 414 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ASUDE ATEŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Atık değerlendirilmesi, farklı endüstrilere ait geri dönüşüm atıklarının incelenmesi ve maliyet hesaplamalarının öğrenilmesi |
| Dersin İçeriği | Atıkların ayrılması, kategorizasyonu, değerlendirilme metodları,geri dönüşüm, farklı endüsriyel malzeme dönüşümleri, maliyet analizleri, atık minimizasyonu, uygulamalar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Atık tanımı yapar ve genel olarak sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 2 | Değerlendirilebilir atıkları tanır , geri dönüşümü tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Atık minimizasyonu ve kalite sistemlerinde atık değerlendirmenin yerini belirler ,sistem içine uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Farklı endüstriler için atık kategorisi yapar ve çıkan atıkların nasıl değerlendirileceğini tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Değerlendirilebilir atıkların maliyet hesaplarını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Sanayiler için atık yönetimini tanımlar ve tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Atıkların genel sınıflandırılması | |
| 2 | Değerlendirilebilir atık kategorizasyonu | |
| 3 | Atıkların değerlendirilme metodları, ,geri dönüşüm ,geri kazanım | |
| 4 | Atıkların minimizasyonu | |
| 5 | Cam atıklar ve değerlendirilmesi | |
| 6 | Tekstil endüstrisinde kaynaklı atıklar ve değerlendirilmesi | |
| 7 | Kağıt atıklar ve değerlendirilmesi | |
| 8 | Metal atıklar ve değerlendirilmesi | |
| 9 | Plastik atıklar ve değerlendirilmesi, | |
| 10 | Tehlikeli atıklar ve tıbbi atıklar | |
| 11 | Atık yağlar ve değerlendirilmesi | |
| 12 | Tarımsal atıklar ve değerlendirilmesi | |
| 13 | Sanayide atık yönetimi ,atık toplama tesislerinin kurulma şartları | |
| 14 | Atık toplama ve ayrıştırma tesislerinin kurulumu ve maliyeti |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1- Paul T. Williams Waste Treatment and Disposal , Wiley, 2005 |
| Ders Kaynakları | 1- Katı Atıkların ekonomide değerlendirilmesi İTO YAYINLARI 2006-23 2- ISO Yayınları Sanayide Atık Yönetimi İstanbul, 1998 3- Tüm atık tiplerine ait yönetmelikler (Katı atıklar,ambalaj atıkları,tehlikeli atık yönetmelikleri gibi ) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Atık tanımı yapar ve genel olarak sınıflandırır | |||||||||||
| 2 | Değerlendirilebilir atıkları tanır , geri dönüşümü tanımlar | |||||||||||
| 3 | Atık minimizasyonu ve kalite sistemlerinde atık değerlendirmenin yerini belirler ,sistem içine uygular | |||||||||||
| 4 | Farklı endüstriler için atık kategorisi yapar ve çıkan atıkların nasıl değerlendirileceğini tasarlar | |||||||||||
| 5 | Değerlendirilebilir atıkların maliyet hesaplarını yapar | |||||||||||
| 6 | Sanayiler için atık yönetimini tanımlar ve tasarlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||