Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mistik Düşünce SAU 160 0 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı mistisizim anlayışı ve bu anlayışı temsil eden kişi ve ekollerin tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mistik Düşüncenin tanımını yapar Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınav, Ödev,
2 Mistik Düşüncenin tarihi seyrini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
3 Mistik Düşüncenin ortaya çıkması ve gelişmesinde etkili olan filozofları tanır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
4 İslam´daki mistik kültürü tanıyabilme Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
5 Diğer dinlerdeki mistik kültürlerle karşılaştırabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mistik düşüncenin tanımı ve tarihçesi
2 Mistik düşüncenin temeli ve merhaleleri
3 Platon´un Devlet İsimli Eserinde Armeios Oğlu Er Hikayesi
4 İbn Sînâ´nın Hay b. Yakzân Hikayesi
5 İbnu´t-Tufeyl´in Hay b. Yakzân Hikayesi
6 İbnu´n-Nefîs´in Fâdıl b. Nâtık Hikayesi
7 Sühreverdî´nin Kıssatu´l-Gurbeti´l-Garbiyye´si
8 Ahmed Gazali´nin Risaletu´t-Tuyur İsimli Eseri
9 Ferdeddin-i Attar´ın Mantıku´t-Tayr
10 Molla Camii´nin Salaman ve Absal İsimli Eseri
11 Lamii Çelebi´nin Salaman ve Absal İsimli Eseri
12 Robinson Crusoe ile Hay Bin Yakzan´ın Benzenlikleri
13 Gükşehrî´nin Manzum Mantıku´t-Tayr Çevirisi
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu EVRENSEL BİR HİKÂYE: SALAMÂN U ABSÂL ve KÖKENİ, Ziya AVŞAR, Turkish Studies, 185-200;
İsmail ERDOĞAN, ARMEİOS OĞLU ER HİKÂYESİ BAĞLAMINDA PLATON?UN ÖLÜMDEN SONRAKİ HAYAT İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN DİNÎ VE FELSEFÎ ANALİZİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ 9:1 (2004), SS.13-38; Ferduddîn el-Attâr, Mantıku´t-Tayr, thk. Dr. Bedî´ Muhammed Cumu´a, Dâru´l-Endelus, Beyrut, 2002.
Ders Kaynakları Annemarie Schimmel, İslam´ın Mistik Boyutları,İstanbul 2001.
Tozlu, Necmeddin
İbn Tufeyl´in Hayy İbn Yakzân´da İşlediği Eğitim Felsefesi, İslâm´da Aile ve Çocuk Terbiyesi (I), 2005, s. 111-126
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 1 4 4
Ödev 2 4 8
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5