Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mistik Düşünce | SAU 160 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ VASFİ KURT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | mistisizim anlayışı ve bu anlayışı temsil eden kişi ve ekollerin tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mistik Düşüncenin tanımını yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Mistik Düşüncenin tarihi seyrini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
3 | Mistik Düşüncenin ortaya çıkması ve gelişmesinde etkili olan filozofları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
4 | İslam´daki mistik kültürü tanıyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
5 | Diğer dinlerdeki mistik kültürlerle karşılaştırabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mistik düşüncenin tanımı ve tarihçesi | |
2 | Mistik düşüncenin temeli ve merhaleleri | |
3 | Platon´un Devlet İsimli Eserinde Armeios Oğlu Er Hikayesi | |
4 | İbn Sînâ´nın Hay b. Yakzân Hikayesi | |
5 | İbnu´t-Tufeyl´in Hay b. Yakzân Hikayesi | |
6 | İbnu´n-Nefîs´in Fâdıl b. Nâtık Hikayesi | |
7 | Sühreverdî´nin Kıssatu´l-Gurbeti´l-Garbiyye´si | |
8 | Ahmed Gazali´nin Risaletu´t-Tuyur İsimli Eseri | |
9 | Ferdeddin-i Attar´ın Mantıku´t-Tayr | |
10 | Molla Camii´nin Salaman ve Absal İsimli Eseri | |
11 | Lamii Çelebi´nin Salaman ve Absal İsimli Eseri | |
12 | Robinson Crusoe ile Hay Bin Yakzan´ın Benzenlikleri | |
13 | Gükşehrî´nin Manzum Mantıku´t-Tayr Çevirisi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | EVRENSEL BİR HİKÂYE: SALAMÂN U ABSÂL ve KÖKENİ, Ziya AVŞAR, Turkish Studies, 185-200; İsmail ERDOĞAN, ARMEİOS OĞLU ER HİKÂYESİ BAĞLAMINDA PLATON?UN ÖLÜMDEN SONRAKİ HAYAT İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN DİNÎ VE FELSEFÎ ANALİZİ, İLAHİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ 9:1 (2004), SS.13-38; Ferduddîn el-Attâr, Mantıku´t-Tayr, thk. Dr. Bedî´ Muhammed Cumu´a, Dâru´l-Endelus, Beyrut, 2002. |
Ders Kaynakları | Annemarie Schimmel, İslam´ın Mistik Boyutları,İstanbul 2001. Tozlu, Necmeddin İbn Tufeyl´in Hayy İbn Yakzân´da İşlediği Eğitim Felsefesi, İslâm´da Aile ve Çocuk Terbiyesi (I), 2005, s. 111-126 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Mistik Düşüncenin tanımını yapar |
2 | Mistik Düşüncenin tarihi seyrini açıklar |
3 | Mistik Düşüncenin ortaya çıkması ve gelişmesinde etkili olan filozofları tanır |
4 | İslam´daki mistik kültürü tanıyabilme |
5 | Diğer dinlerdeki mistik kültürlerle karşılaştırabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |