| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Edebiyat Tarihi III | ADE 307 | 5 | 4 + 0 | 4 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF ÜNAL |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ARİF ÜNAL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Alper KELEŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Alman Edebiyatı tarihini öğrencilere kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Klasik döneminden başlayarak Naturalizm döneminin sonuna kadar Alman edebiyat tarihine özgü akımlar ve eserlerin incelenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Alman Edebiyat tarihini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| 2 | Alman edebiyatına özgü akımları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| 3 | Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| 4 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi tartışır. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Alman edebiyat tarihini nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Klasik Dönem | |
| 2 | Weimar Dönemi | |
| 3 | Goethe ve Schiller | |
| 4 | Romantik ve Eichendorf | |
| 5 | Erken ve Geç Romantik | |
| 6 | Kleist | |
| 7 | Novalis | |
| 8 | Vormärz | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Realizm | |
| 11 | Realizm | |
| 12 | Naturalizm | |
| 13 | Naturalizm | |
| 14 | Hauptmann |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Aytaç, Gürsel (1992): Yeni Alman Edebiyatı Tarihi, Gündoğan Y., Ankara. |
| Ders Kaynakları | 1. Aytaç, Gürsel (2003): Genel Edebiyat Bilimi, Say Y., İstanbul. 2. Gutzen, Dieter (vd.) (1989): Einführung in die neuere deutsche Literaturwissenschaft, Erich Schmidt V., Berlin 3. Wellek, Rene; Warren, Austin (1971): Theorie der Literatur, Athenäum Verlag, Frankfurt am Main. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Alman Edebiyat tarihini tanır. | ||||||||||
| 2 | Alman edebiyatına özgü akımları tanır. | ||||||||||
| 3 | Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımlarını tanır. | ||||||||||
| 4 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler. | ||||||||||
| 5 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi tartışır. | ||||||||||
| 6 | Alman edebiyat tarihini nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 163 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||