Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Kültüründe İnanç ve İnanışlar | TDE 259 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HİLAL ERDOĞAN AKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türk kültüründe eski dinlerin ve inanışların etkisiyle hala yaşamaya devam eden inanç ve inanışların etkilerini, bu etkilerin günümüz inanç dünyasında kendisine nasıl yer edindiğini ve bu izlere bağlı olarak geliştirilmiş olunan yaşam şekillerini, bu yaşam şekillerinin edebiyata, sanata, günlük yaşama ve bilime etkilerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | İnanç İnanış kavramları.İslamiyet öncesi inanç sistemleri.Totemcilik,Canlıcılık, Ruhculuk, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnanç ve inanış kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | İslamiyet öncesi inanç sistemlerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | İslamiyet öncesi inanç sistemlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Türkler ve Semavi Dinleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | İslamiyet Öncesi inanç sistemlerinde kültleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | İslamiyet Öncesi inanç sistemlerinde kültleri sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnanç İnanış kavramları. | Sözlüklerden kavramlar araştırılacak |
2 | İslamiyet öncesi inanç sistemleri. | ARTUN, Erman; Türk Halkbilimi kitabından ilgili ünitenin okuması yapılacak |
3 | Totemcilik | ARTUN, Erman; Türk Halkbilimi kitabından ilgili ünitenin okuması yapılacak |
4 | Canlıcılık, Ruhculuk | ARTUN, Erman; Türk Halkbilimi kitabından ilgili ünitenin okuması yapılacak |
5 | Şamanizim | ARTUN, Erman; Türk Halkbilimi kitabından ilgili ünitenin okuması yapılacak |
6 | Budizim | ARTUN, Erman; Türk Halkbilimi kitabından ilgili ünitenin okuması yapılacak |
7 | Zerdüştilik | ARTUN, Erman; Türk Halkbilimi kitabından ilgili ünitenin okuması yapılacak |
8 | Maniheizim | ARTUN, Erman; Türk Halkbilimi kitabından ilgili ünitenin okuması yapılacak |
9 | Türkler ve Semavi Dinler | Yaşayan Dünya Dinleri,isimli kitaptan veARTUN, Erman; Türk Halkbilimi kitabından ilgili ünitenin okuması yapılacak |
10 | İslamiyet Öncesi İnanç Sistemlerine Bağlı Kültler | Yaşayan Dünya Dinleri,isimli kitaptan veARTUN, Erman; Türk Halkbilimi kitabından ilgili ünitenin okuması yapılacak |
11 | Put-Fetiş, Kült, Atalar Kültü, Gök Tanrı Kültü, Tabiat Kültü, Ölüm ve Ölüler Kültü | ARTUN, Erman; Türk Halkbilimi kitabından ilgili ünitenin okuması yapılacak |
12 | Sihir ve Büyü, Falcılık ve Kehanet Şekil- Don değiştirme | ARTUN, Erman; Türk Halkbilimi kitabından ilgili ünitenin okuması yapılacak |
13 | Tabiat olaylarıyla, canlı cansız varlıklarla, hayvanlarla ilgili inanışlar | ARTUN, Erman; Türk Halkbilimi kitabından ilgili ünitenin okuması yapılacak |
14 | Nazar, ziyaret yerleri, adak, uğur, bereket ile ilgili inanışlar | ARTUN, Erman; Türk Halkbilimi kitabından ilgili ünitenin okuması yapılacak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ÖRNEK, Sedat Veyis, Türk Halk Bilimi, Kültür Bakanlığı Yay. Ankara, 2000. |
Ders Kaynakları | GÖKALP , Ziya, Türk Medeniyeti Tarihi, Toker Yay. 216, Doğudan Batından Seçmeler Dizisi 17, Serbest Matbaası, İstanbul, 1989. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | ||||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | ||||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnanç ve inanış kavramlarını tanımlar. | ||||||||||||||
2 | İslamiyet öncesi inanç sistemlerini analiz eder. | ||||||||||||||
3 | İslamiyet öncesi inanç sistemlerini sınıflandırır. | ||||||||||||||
4 | Türkler ve Semavi Dinleri analiz eder. | ||||||||||||||
5 | İslamiyet Öncesi inanç sistemlerinde kültleri analiz eder. | ||||||||||||||
6 | İslamiyet Öncesi inanç sistemlerinde kültleri sınıflandırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |