Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mimarlık Kuramı ve Tarihi Iv | MIM 206 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HİLAL EREK İNCE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL, Öğr.Gör. SÜREYYA MURAD SU, |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. Süreyya Murad SU Arş.Gör. Nihan BÖLÜKBAŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klasik dönem sonrası Mimari akımları tanımak, 19.yy ve 20. yy ait mimari akımları öğrenmek, sanayi devrimi sonrasında mimarlık disiplininin uğradığı değişiklik sonucu ortaya çıkan modern mimarlığı tüm yönleriyle bilmek be tartışmak |
Dersin İçeriği | Eklektisizm, Romantizm, Historisizm, Neo-klasizm adlı mimari akımlar, Sanayi devrimi ve mimarlık disiplinine etkileri, Bauhaus Okulu |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik dönem sonrası mimari akımları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Eklektisizm, Romantizm, Historisizm, Neo-klasizm arasındaki farkları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
3 | Sanayi Devriminin Mimarlığa etkilerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
4 | Bauhaus Okulunu tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Çağdaş mimarinin temellerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Aydınlanma Çağı Sanat ve Mimarlığı | |
3 | Mimari Akımlar: Eklektisizm | |
4 | Mimari Akımlar: Romantizm | |
5 | Mimari Akımlar: Historisizm | |
6 | Mimari Akımlar: Neo-klasizm | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Mimari Akımlar: Gerçekçilik | |
9 | Mimarlık ve Endüstrileşme | |
10 | Sanayi devrimi sonrası Modern Mimarlık | |
11 | Bauhaus Okulu I | |
12 | Bauhaus Okulu I | |
13 | Çağdaş Mimarlık | |
14 | Tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Pilehvarian. N.K.; “Endüstri Devrimi ve Yeni Ufuklar”, Tasarım-32, Mart 1993. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Klasik dönem sonrası mimari akımları bilir. |
2 | Eklektisizm, Romantizm, Historisizm, Neo-klasizm arasındaki farkları öğrenir |
3 | Sanayi Devriminin Mimarlığa etkilerini öğrenir |
4 | Bauhaus Okulunu tanır |
5 | Çağdaş mimarinin temellerini öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,36 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |