Program Çıktıları
Sıra | Program Çıktıları | |
---|---|---|
1 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | |
2 | Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | |
3 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | |
4 | Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | |
5 | Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | |
6 | Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | |
7 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | |
8 | Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | |
9 | Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | |
10 | Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11 | Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
6. Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar.
7. Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır.
8. Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir.
YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği
3. Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.
6. Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar.
9. Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
11. Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1. Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur.
8. Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir.
9. Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
11. Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik
2. Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
4. Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur.
5. Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir.
10. Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11. Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
YÇ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi |
---|---|
1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
5 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
6 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
8 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
9 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
10 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
16 | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
YÇ 1 | YÇ 2 | YÇ 3 | YÇ 4 | YÇ 5 | YÇ 6 | YÇ 7 | YÇ 8 | YÇ 9 | YÇ 10 | YÇ 11 | YÇ 12 | YÇ 13 | YÇ 14 | YÇ 15 | YÇ 16 | |
PÇ 1 | ||||||||||||||||
PÇ 2 | ||||||||||||||||
PÇ 3 | ||||||||||||||||
PÇ 4 | ||||||||||||||||
PÇ 5 | ||||||||||||||||
PÇ 6 | ||||||||||||||||
PÇ 7 | ||||||||||||||||
PÇ 8 | ||||||||||||||||
PÇ 9 | ||||||||||||||||
PÇ 10 | ||||||||||||||||
PÇ 11 |