Program Çıktıları
| Sıra | Program Çıktıları | |
|---|---|---|
| 1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | |
| 2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | |
| 3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | |
| 4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | |
| 5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | |
| 6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | |
| 7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | |
| 8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | |
| 9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | |
| 10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
| 11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | |
BİLGİ / Kuramsal, Olgusal
1. Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur.
BECERİLER / Bilişsel, Uygulamalı
5. Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir.
YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
4. Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur.
6. Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar.
YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği
2. Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
3. Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.
| YÇ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi |
|---|---|
| 1 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
| 2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
| 3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
| 4 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
| 5 | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
| 6 | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
| 8 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
| 9 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
| 10 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
| 11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
| 12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. |
| 13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
| 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
| 15 | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
| 16 | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
| YÇ 1 | YÇ 2 | YÇ 3 | YÇ 4 | YÇ 5 | YÇ 6 | YÇ 7 | YÇ 8 | YÇ 9 | YÇ 10 | YÇ 11 | YÇ 12 | YÇ 13 | YÇ 14 | YÇ 15 | YÇ 16 | |
| PÇ 1 | 1 | |||||||||||||||
| PÇ 2 | ||||||||||||||||
| PÇ 3 | ||||||||||||||||
| PÇ 4 | ||||||||||||||||
| PÇ 5 | ||||||||||||||||
| PÇ 6 | ||||||||||||||||
| PÇ 7 | ||||||||||||||||
| PÇ 8 | ||||||||||||||||
| PÇ 9 | ||||||||||||||||
| PÇ 10 | ||||||||||||||||
| PÇ 11 |