Program Çıktıları
Sıra | Program Çıktıları | |
---|---|---|
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | |
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | |
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | |
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | |
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | |
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | |
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | |
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | |
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | |
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | |
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | |
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | |
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
3. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.
7. Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.
9. Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
11. Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği
3. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir.
9. Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
10. Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
11. Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder.
YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2. İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder.
4. İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.
6. Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer.
7. Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.
8. Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır
9. Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir.
10. Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
12. Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır.
13. Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.
14. Yabancı dil testleri geliştirir.
YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik
1. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
2. İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder.
4. İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir.
7. Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir.
8. Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır
10. Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler.
13. Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır.
YÇ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi |
---|---|
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
7 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
10 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
14 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
15 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
16 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
YÇ 1 | YÇ 2 | YÇ 3 | YÇ 4 | YÇ 5 | YÇ 6 | YÇ 7 | YÇ 8 | YÇ 9 | YÇ 10 | YÇ 11 | YÇ 12 | YÇ 13 | YÇ 14 | YÇ 15 | YÇ 16 | |
PÇ 1 | ||||||||||||||||
PÇ 2 | ||||||||||||||||
PÇ 3 | ||||||||||||||||
PÇ 4 | ||||||||||||||||
PÇ 5 | ||||||||||||||||
PÇ 6 | ||||||||||||||||
PÇ 7 | ||||||||||||||||
PÇ 8 | ||||||||||||||||
PÇ 9 | ||||||||||||||||
PÇ 10 | ||||||||||||||||
PÇ 11 | ||||||||||||||||
PÇ 12 | ||||||||||||||||
PÇ 13 | ||||||||||||||||
PÇ 14 | ||||||||||||||||
PÇ 15 |