Program Çıktıları

    Sıra Program Çıktıları
    1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar
    2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur.
    3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar.
    4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
    5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
    6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
    7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
    8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
    9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.
    10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular
    11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler.
    12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.
    13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir
    14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.
    15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.

    YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

    3. Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar.

    4. Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.

    5. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.

    6. Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.

    7. Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.

    8. Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.

    9. Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.

    10. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular

    11. Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler.

    12. Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.

    13. Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir

    YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği

    1. Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar

    3. Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar.

    4. Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.

    6. Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.

    7. Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.

    8. Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.

    9. Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.

    10. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular

    11. Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler.

    12. Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.

    13. Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir

    14. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.

    15. Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.

    YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik

    1. Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar

    2. Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur.

    3. Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar.

    4. Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.

    6. Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.

    7. Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.

    8. Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.

    9. Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.

    10. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular

    11. Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler.

    12. Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.

    13. Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir

    14. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.

    15. Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.

    YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik

    1. Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar

    2. Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur.

    3. Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar.

    4. Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.

    5. Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.

    6. Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.

    7. Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir.

    8. Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.

    9. Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.

    10. Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular

    11. Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler.

    12. Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.

    13. Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir

    14. Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır.

    15. Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar.

    Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
    4 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
    5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
    8 Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
    9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
    10 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
    11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
    12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
    13 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
    14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
    15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması,  uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
    16 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
    YÇ 1 YÇ 2 YÇ 3 YÇ 4 YÇ 5 YÇ 6 YÇ 7 YÇ 8 YÇ 9 YÇ 10 YÇ 11 YÇ 12 YÇ 13 YÇ 14 YÇ 15 YÇ 16
    PÇ 1
    PÇ 2
    PÇ 3
    PÇ 4
    PÇ 5
    PÇ 6
    PÇ 7
    PÇ 8
    PÇ 9
    PÇ 10
    PÇ 11
    PÇ 12
    PÇ 13
    PÇ 14
    PÇ 15