Program Çıktıları
Sıra | Program Çıktıları | |
---|---|---|
1 | Fizik, kimya, biyoloji ve matematik bilgilerini fen bilgisi eğitiminde kullanır. | |
2 | Fen bilgisi eğitimi alanında varolan kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgilere sahip olur. | |
3 | Fen bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar. | |
4 | Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verir. | |
5 | Fen bilgisi eğitimi alanında verileri belirler, rapor eder. | |
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanarak değerlendirme yapar. | |
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yeni ürünler sunar. | |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
10 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı ile meslektaşları ile ilişki kurabilir. |
YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
3. Fen bilgisi eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.
YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği
9. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik
2. Fen bilgisi eğitimi alanında varolan kuramsal, uygulamalı ve güncel bilgilere sahip olur.
4. Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verir.
7. Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir.
10. Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı ile meslektaşları ile ilişki kurabilir.
YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik
1. Fizik, kimya, biyoloji ve matematik bilgilerini fen bilgisi eğitiminde kullanır.
5. Fen bilgisi eğitimi alanında verileri belirler, rapor eder.
6. Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanarak değerlendirme yapar.
8. Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yeni ürünler sunar.
YÇ | Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi |
---|---|
1 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
7 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
8 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
9 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
10 | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
14 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
15 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
16 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
YÇ 1 | YÇ 2 | YÇ 3 | YÇ 4 | YÇ 5 | YÇ 6 | YÇ 7 | YÇ 8 | YÇ 9 | YÇ 10 | YÇ 11 | YÇ 12 | YÇ 13 | YÇ 14 | YÇ 15 | YÇ 16 | |
PÇ 1 | ||||||||||||||||
PÇ 2 | ||||||||||||||||
PÇ 3 | ||||||||||||||||
PÇ 4 | ||||||||||||||||
PÇ 5 | ||||||||||||||||
PÇ 6 | ||||||||||||||||
PÇ 7 | ||||||||||||||||
PÇ 8 | ||||||||||||||||
PÇ 9 | ||||||||||||||||
PÇ 10 |