Program Çıktıları

    Sıra Program Çıktıları
    1 Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir.
    1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
    1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
    1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
    1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
    1 Bireylerin uyum düzeylerini koruyucu ya da geliştirici etkinlikler düzenler.
    1 Kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki kavramlar ve yeni yaklaşımlar konularında bilgi ve beceri kazanır.
    1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
    1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
    1 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
    1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
    1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır.
    2 Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar.
    2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
    2 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
    2 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
    2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
    2 İnsan davranışlarının dinamikleri hakkında farkındalık kazanır.
    2 Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak kariyer psikolojik danışmanlığına ilişkin durumları iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler.
    2 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, Bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
    2 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
    2 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
    2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
    2 Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir.
    3 Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular.
    3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
    3 Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
    3 Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
    3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
    3 Bireylerin insan doğasına ilişkin bilgilerini geliştirici etkinlikler düzenler.
    3 Sosyal problemleri çözme becerisi kazanır.
    3 Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
    3 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
    3 Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
    3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
    3 Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır.
    4 Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır.
    4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
    4 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
    4 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
    4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
    4 İletişim sürecini amaca uygun bir şekilde başlatma, sürdürme ve sonlandırma becerisi kazanır.
    4 Çağdaş eğitim ve yönetim biliminin ilke ve tekniklerini bireylere yardım sürecinde kullanır.
    4 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
    4 Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
    4 Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
    4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
    4 Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır.
    5 Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır.
    5 Program tasarısı hazırlama
    5 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
    5 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
    5 Program tasarısı hazırlama
    5 Davranış bilimlerinin bulgularını mesleki yaşam sürecine uyarlar.
    5 Mesleki psikolojik danışma ve rehberlik konularında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.
    5 Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
    5 Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
    5 Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.
    5 Program tasarısı hazırlama
    5 Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular.
    6 Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler.
    6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
    6 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
    6 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
    6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
    6 Krizi yönetebilme, bireylerde öz-güveni geliştirebilme, duygularını yönetebilme ve stresi yönetebilme konularında bilgi ve beceri kazanır.
    6 Yaşadığı toplumsal çevreye kariyer psikolojik danışmanlığı konusunda bakış açısı kazandırır.
    6 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
    6 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
    6 Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
    6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
    6 Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur.
    7 Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular.
    7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
    7 Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
    7 Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
    7 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
    7 Önleyici rehberlik alanındaki vakaları analiz eder.
    7 Bireylerin mesleki yaşantılarında karşılaştıkları sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.
    7 Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
    7 Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
    7 Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
    7 Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme
    7 İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır.
    8 Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır.
    8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
    8 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
    8 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
    8 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
    8 Mesleki ve etik konularda sorumluluk kazanır.
    8 Rekabet ortamında insan ve madde kaynaklarını etkili bir biçimde yönetme becerisi kazanır.
    8 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
    8 Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
    8 Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
    8 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
    8 Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir.
    9 İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır.
    9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
    9 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
    9 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
    9 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
    9 Önleyici rehberlik alanında bireysel ve grupla danışma uygulamalarını sürdürebilir.
    9 Mesleki ve etik konularda sorumluluk kazanır.
    9 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
    9 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
    9 Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
    9 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
    9 Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır.
    10 Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır.
    10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
    10 Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
    10 Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
    10 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
    10 Yaşadığı toplumsal çevreye önleyici rehberlik konusunda bakış açısı kazandırır.
    10 Kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki vakaları analiz eder.
    10 Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
    10 Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
    10 Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
    10 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
    10 Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır.
    11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
    11 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
    11 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
    11 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
    11 Ekonomi ve iş gücü piyasaları hakkında gerekli bilgi ve becerileri kazanır.
    11 Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
    11 Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
    11 Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
    11 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
    12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
    12 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır.
    12 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır.
    12 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
    12 Çalışma hayatı ve çalışma hayatında karşılaşılan güçlüklere ilişkin etkinlikler düzenler.
    12 Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır.
    12 Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır.
    12 Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
    12 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
    13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
    13 Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar.
    13 Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar.
    13 Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar.
    13 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.
    14 Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur.
    14 Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur.
    14 Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur.
    15 Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular.
    15 Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular.
    15 Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular.

    YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

    1. Bireylerin uyum düzeylerini koruyucu ya da geliştirici etkinlikler düzenler.

    2. Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak kariyer psikolojik danışmanlığına ilişkin durumları iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler.

    3. Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

    3. Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

    3. Bireylerin insan doğasına ilişkin bilgilerini geliştirici etkinlikler düzenler.

    3. Eğitim yönetimi ve denetimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

    3. Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

    3. Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.

    4. İletişim sürecini amaca uygun bir şekilde başlatma, sürdürme ve sonlandırma becerisi kazanır.

    4. Çağdaş eğitim ve yönetim biliminin ilke ve tekniklerini bireylere yardım sürecinde kullanır.

    4. İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme

    5. Mesleki psikolojik danışma ve rehberlik konularında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.

    6. Krizi yönetebilme, bireylerde öz-güveni geliştirebilme, duygularını yönetebilme ve stresi yönetebilme konularında bilgi ve beceri kazanır.

    8. Rekabet ortamında insan ve madde kaynaklarını etkili bir biçimde yönetme becerisi kazanır.

    9. Önleyici rehberlik alanında bireysel ve grupla danışma uygulamalarını sürdürebilir.

    11. Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma

    12. Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma

    12. Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.

    12. Çalışma hayatı ve çalışma hayatında karşılaşılan güçlüklere ilişkin etkinlikler düzenler.

    13. Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.

    YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği

    1. Kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki kavramlar ve yeni yaklaşımlar konularında bilgi ve beceri kazanır.

    2. Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak kariyer psikolojik danışmanlığına ilişkin durumları iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler.

    3. Bireylerin insan doğasına ilişkin bilgilerini geliştirici etkinlikler düzenler.

    3. Sosyal problemleri çözme becerisi kazanır.

    4. Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

    4. Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

    4. Alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

    5. Davranış bilimlerinin bulgularını mesleki yaşam sürecine uyarlar.

    6. Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.

    6. Yaşadığı toplumsal çevreye kariyer psikolojik danışmanlığı konusunda bakış açısı kazandırır.

    6. Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.

    7. Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular.

    7. Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme

    7. Önleyici rehberlik alanındaki vakaları analiz eder.

    7. Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme

    7. İş yaşamında ya da uygulamada, akademik yaşamından getirdiği bilgi, beceri ve yeterlilikleri kullanır.

    9. Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme

    10. Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme

    11. Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme

    YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik

    1. Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir.

    1. Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama

    1. Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama

    1. Bireylerin uyum düzeylerini koruyucu ya da geliştirici etkinlikler düzenler.

    1. Kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki kavramlar ve yeni yaklaşımlar konularında bilgi ve beceri kazanır.

    1. Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama

    2. Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar.

    2. Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma

    2. Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma

    2. İnsan davranışlarının dinamikleri hakkında farkındalık kazanır.

    2. Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak kariyer psikolojik danışmanlığına ilişkin durumları iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler.

    2. Çağdaş Psikolojik Danışma kuramlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir.

    3. Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma

    3. Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma

    3. Sosyal problemleri çözme becerisi kazanır.

    4. Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

    4. İletişim sürecini amaca uygun bir şekilde başlatma, sürdürme ve sonlandırma becerisi kazanır.

    4. Çağdaş eğitim ve yönetim biliminin ilke ve tekniklerini bireylere yardım sürecinde kullanır.

    4. Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili bilimsel araştırma teknikleri alanlarında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.

    5. Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır.

    5. Davranış bilimlerinin bulgularını mesleki yaşam sürecine uyarlar.

    5. Mesleki psikolojik danışma ve rehberlik konularında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.

    6. Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler.

    6. Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.

    6. Krizi yönetebilme, bireylerde öz-güveni geliştirebilme, duygularını yönetebilme ve stresi yönetebilme konularında bilgi ve beceri kazanır.

    6. Yaşadığı toplumsal çevreye kariyer psikolojik danışmanlığı konusunda bakış açısı kazandırır.

    6. Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.

    6. Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.

    6. Bir ya da birden fazla duruma ilişkin uzmanlık isteyen psikolojik testler ve nasıl uygulandıklarına ilişkin detaylı bilgi sahibi olur.

    7. Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.

    7. Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.

    7. Önleyici rehberlik alanındaki vakaları analiz eder.

    7. Bireylerin mesleki yaşantılarında karşılaştıkları sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.

    7. Eğitim örgütlerindeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.

    7. Örgütlerdeki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.

    8. Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.

    8. Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.

    8. Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.

    8. Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.

    8. Alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.

    9. İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır.

    9. Önleyici rehberlik alanında bireysel ve grupla danışma uygulamalarını sürdürebilir.

    9. Mesleki ve etik konularda sorumluluk kazanır.

    11. Ekonomi ve iş gücü piyasaları hakkında gerekli bilgi ve becerileri kazanır.

    12. Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır.

    12. Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır.

    12. Çalışma hayatı ve çalışma hayatında karşılaşılan güçlüklere ilişkin etkinlikler düzenler.

    12. Eğitim yönetimi ve denetimi alanında teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır.

    12. Alanındaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder, ileri düzeyde kullanır.

    YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik

    1. Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir.

    1. Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.

    1. Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.

    1. Bireylerin uyum düzeylerini koruyucu ya da geliştirici etkinlikler düzenler.

    1. Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.

    1. Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.

    1. Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları eğitim yönetimi ve denetimi alanı ile bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.

    1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, güdülenme kuramları hakkında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve bu bilgileri iş yaşamından okul yaşamına kadar pek çok alanda kullanma becerisi kazanır.

    2. Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar.

    2. Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.

    2. Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.

    2. Sosyal yapı ve toplum psikolojisi hakkında bilgi sahibi olarak kariyer psikolojik danışmanlığına ilişkin durumları iyileştirmeyi amaçlayan etkinlikler düzenler.

    2. Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, Bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.

    2. Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.

    2. Alanında bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır, bu bilgi ve becerileri disiplinler arası çalışmalarda uygular.

    2. Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma

    3. Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular.

    3. Bireylerin insan doğasına ilişkin bilgilerini geliştirici etkinlikler düzenler.

    3. Öğrencilerin kişilik özelliklerini, yetenek, ilgi ve becerilerini ayrıntılı olarak saptar ve bunu öğrencinin kişisel, mesleki ve eğitsel gelişimini destekleyici şekilde kullanır.

    4. Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır.

    4. İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme

    4. İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme

    4. Çağdaş eğitim ve yönetim biliminin ilke ve tekniklerini bireylere yardım sürecinde kullanır.

    4. Bireysel danışma uygulama becerilerini, danışanların gerek uyum ya da işlevselliklerini engelleyici sıkıntılarıyla başa çıkma becerileri kazanmalarına gerekse kendilerini geliştirebilmelerine yardımcı olmak amacıyla kullanır.

    5. Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır.

    5. Program tasarısı hazırlama

    5. Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.

    5. Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.

    5. Program tasarısı hazırlama

    5. Davranış bilimlerinin bulgularını mesleki yaşam sürecine uyarlar.

    5. Mesleki psikolojik danışma ve rehberlik konularında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel bir tutumla değerlendirir.

    5. Eğitim yönetimi, denetimi ve ekonomisi alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.

    5. Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.

    5. Alanı ile ilgili elde ettiği bilimsel verileri, problem durumlarına göre nasıl çözümleyeceğine ilişkin temel istatistiki analizleri yapma, tablolaştırma, yorumlama ve sonuçlandırma yeterliğine sahip olur.

    5. Program tasarısı hazırlama

    5. Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin bireysel psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular.

    6. Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma

    6. Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma

    6. Krizi yönetebilme, bireylerde öz-güveni geliştirebilme, duygularını yönetebilme ve stresi yönetebilme konularında bilgi ve beceri kazanır.

    6. Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma

    7. Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme

    7. Önleyici rehberlik alanındaki vakaları analiz eder.

    7. Bireylerin mesleki yaşantılarında karşılaştıkları sıkıntılarına yönelik çözümler üretebilme yetisini kazanır.

    8. Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır.

    8. Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme

    8. Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme

    8. Mesleki ve etik konularda sorumluluk kazanır.

    8. Rekabet ortamında insan ve madde kaynaklarını etkili bir biçimde yönetme becerisi kazanır.

    8. Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme

    8. Kişilerarası ilişkileri engelleyici unsurları, nedenlerini ve nasıl aşılabileceğini belirler ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik kuramlarla uygulamaları karşılaştırmaları olarak değerlendirir.

    9. İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır.

    9. Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme

    9. Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

    9. Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

    9. Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma

    9. Önleyici rehberlik alanında bireysel ve grupla danışma uygulamalarını sürdürebilir.

    9. Mesleki ve etik konularda sorumluluk kazanır.

    9. Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

    9. Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

    9. Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.

    9. Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım süreci hakkına detaylı bilgi sahibi olarak bu bilgiyi vaka örnekleri üzerinde uygulama becerisi kazanır.

    10. Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır.

    10. Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma

    10. Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

    10. Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

    10. Kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki vakaları analiz eder.

    10. Güncel gelişmeleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

    10. Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

    10. Güncel gelişmeleri ve alanıyla ilgili değişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.

    10. Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma

    10. Yüksek lisans eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır.

    11. Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.

    11. Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.

    11. Eğitim yönetimi ve denetimi alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.

    11. Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.

    11. Alanıyla ilgili kuramsal, yöntemsel ve uygulamabağlamında bilimsel çalışmalarını, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.

    11. Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme

    12. Çalışma hayatı ve çalışma hayatında karşılaşılan güçlüklere ilişkin etkinlikler düzenler.

    12. Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma

    13. Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar.

    13. Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar.

    13. Okulların kültürü ve okullardaki örgütsel davranışa ilişkin temel ve yeni kuram ve yaklaşımları bilir ve buna dayalı bir olaya nasıl çözüm üretebileceğini kavrar.

    13. Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.

    14. Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur.

    14. Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur.

    14. Bir örgüt olarak okullardaki hizmetlerin neler olduğunu kavrar ve bu hizmetleri hangi çağdaş örgütsel yaklaşımlarla geliştirebileceğine ilişkin bir vizyon sahibi olur.

    15. Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular.

    15. Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular.

    15. Okulu yönetirken temel yasal ve yönetsel hususları bilir ve uygular.

    Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
    4 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
    5 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
    8 Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
    9 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
    10 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
    11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
    12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
    13 Bir yabancı dili  en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
    14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
    15 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması,  uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
    16 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
    YÇ 1 YÇ 2 YÇ 3 YÇ 4 YÇ 5 YÇ 6 YÇ 7 YÇ 8 YÇ 9 YÇ 10 YÇ 11 YÇ 12 YÇ 13 YÇ 14 YÇ 15 YÇ 16
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 1
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 2
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 3
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 4
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 5
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 6
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 7
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 8
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 9
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 10
    PÇ 11
    PÇ 11
    PÇ 11
    PÇ 11
    PÇ 11
    PÇ 11
    PÇ 11
    PÇ 11
    PÇ 11
    PÇ 12
    PÇ 12
    PÇ 12
    PÇ 12
    PÇ 12
    PÇ 12
    PÇ 12
    PÇ 12
    PÇ 12
    PÇ 13
    PÇ 13
    PÇ 13
    PÇ 13
    PÇ 13
    PÇ 14
    PÇ 14
    PÇ 14
    PÇ 15
    PÇ 15
    PÇ 15