Amaçlar

Bölümün misyonu; hem teorik hem de pratik altyapıya sahip geleceğin mimarlarını sosyal, çevresel ve etik duyarlılıklar doğrultusunda yetiştirmektir. Atölye temelli bütüncül müfredatımız aracılığıyla eleştirel düşünme ve araştırma odaklı öğrenmenin yeni biçimleri vurgulanmakta, değişimin öncüsü olacak mezunlar hedeflenmektedir. Bölüm, sürdürülebilir bir eğitim ortamı ve yaşam boyu öğrenme için geniş bir metodoloji ve eylem yelpazesini teşvik eden çok kültürlü bir öğrenci profiline sahiptir.  Bu kapsamda her türlü engel ortadan kaldırılarak, öğrencilerin farklı kültür ve bakış açılarını da deneyimleyerek kapsayıcı bir tasarım yaklaşımı geliştirmeleri beklenmektedir. Geleceğin mimarlarının, girişimcilerinin, karar vericilerinin, akademisyenlerinin ve liderlerinin, yerel değerleri göz önünde bulundururken küresel hedeflere etik, eleştirel ve yenilikçi yaklaşımlar getirecek yetilere sahip olmaları amaçlanmaktadır.

Hedefler

Mimarlığın kavramsal temelli entelektüel bir çaba ve kent ölçeğinden detay ölçeğine kadar yapılı ve doğal çevreyi ele alan eleştirel bir sorgulama biçimi olduğuna inanan bölümümüz, bu disiplinin gerektirdiği donanımlara sahip kavramsal düşünürler ve yetenekli tasarımcılar yetiştirme konusunda kararlıdır. Eleştirel teori, tarih, bilim ve ilerici sosyal değerlerin bilincinde mezunlar vermeyi hedefleyen bölümümüz; hem beşeri bilimleri hem de fen bilimlerini kucaklayan eleştirel, spekülatif ve yaratıcı bir tasarım anlayışını öğrencilerine kazandırmaya çalışmaktadır. Misyonumuza ve vizyonumuza ulaşmak için aldığımız kararlar ve hayata geçirdiğimiz eylemler aşağıdaki yedi temel değere dayanmaktadır:

1. Çeşitlilik

Fakülte ve öğrencilerin çeşitli kültürel ve akademik deneyimlerini içeren açık bir sorgulama ve değişim ortamı kurgulayarak, çeşitli akademik geçmişlere, deneyimlere ve ilgi alanlarına sahip öğrencilerin aynı hedefler doğrultusunda bir arada çalışma kültürünü kazanmalarına yardımcı olmak.

2. Eleştirel Düşünme Olarak Tasarım

Mimarlığı yansıtıcı ve kavramsal temelli bir disiplin olarak sunmak. Öğrencileri, Türkiye’de ve yurtdışında yaşayan toplumların karşılaştığı zorluklara düşünceli ve yaratıcı çözümler üretmeye ve entelektüel merakı ve yaşam boyu öğrenmeyi geliştirmeye teşvik etmek.

3. Profesyonellik

Profesyonel hayata atılacak öğrencilere, sürekli değişen bir meslekte başarılı ve insanlığa faydalı olabilmek için gerekli bilgi ve becerilerin disipliner normlarını aktarmak; meslek etiğini benimsetmek.

4. İnovasyona Bağlılık

İnovasyonun ve deneyselliğin gücünü, Mimarlık disiplininin estetik, sağlıklı ve sorumlu ortamlar hayal etme ve inşa etme taahhüdü ile birleştirerek içselleştirmek.

5. İnşa Edilmiş ve Doğal Çevreler için Takdir

Sakarya İli ve Doğu Marmara Bölgesi öncelikli olmak üzere, tüm toplulukların yapılı ve doğal çevrede karşılarına çıkan zorlukların çözüm süreçlerine mesleki duyarlılıkla dahil olmak.

6. Bağlanabilirlik Kültürü

Mimarlık Bölümü ile yerel, ulusal ve uluslararası, akademik, profesyonel ve meslek dışı bağlamlarda tasarım topluluğu üyeleri arasındaki bağlantıları teşvik etmek. Türkiye’deki ve yurt dışındaki mimarlık bölümleri ile iletişim halinde kalarak ortak çalışmalar gerçekleştirmek.

7. Disiplinler Arası İşbirliği

Çağdaş uygulamaların karmaşık mekânsal, ekonomik, teknik, sosyal ve çevresel zorluklarını entegre biçimde ele almak amacıyla disiplinler arası bir işbirliği ortamı yaratmak için yardımcı disiplinlerle etkileşim kurmak.