Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat Sosyolojisi | SOS 308 | 6 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Burçe ORHAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Edebiyat ve sosyoloji ilişkisini kavramak, edebi metinlerin sosyal incelenmesini yapabilmek, edebiyat ve sosyoloji bilimleri arasında etkileşim kurarak edebiyat ürünlerine sosyolojinin birikimlerinden bakmayı sağlamak. Sosyoloji biliminin farklı çalışma alanları ile kurduğu ilişkiler sonucunda ortaya çıkan edebiyat sosyolojisi, toplumsal gerçekliğin esaslı bir analizine yönelen bütün toplum kuramcıları için önem taşımaktadır. |
Dersin İçeriği | Edebiyat ve sosyoloji arasındaki ilişki temelinde kavramsal çerçeve çizerek edebi eserlerden yola çıkıp edebiyatla toplum, toplumsal yapılar arasındaki ilişkiyi kurmak, analiz etmek, bilgi ve bilinç düzeyine katkı sağlamak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Edebiyat sosyolojisine ilişkin temel kavramları tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
2 | Edebiyat sosyolojisini sınıflandırır | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
3 | Edebiyat sosyolojisinin unsurları arasındaki ilişkileri analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
4 | Edebi metinlerin sosyal incelenmesini yapar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
5 | Sosyoloji biliminin farklı disiplinlerle kuracağı ilişkilerin önemi edebiyat ekseninde kavrar | Problem Çözme, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Disiplinlerarası Çabanın Önemi | |
2 | Sosyolojinin tanımı ve diğer blimlerle ilişkisi | |
3 | Edebiyat sosyolojisinin tanımı, tarihçesi ve amaçları | |
4 | Edebiyatın Sosyolojik İmkanı | |
5 | Edebiyat ve toplum | |
6 | Edebi Eser ve Toplumsal | |
7 | Edebiyat Sosyolojisi Teorileri : Pozitivist Kuram | |
8 | Edebiyat Sosyolojisi Teorileri : Marksist Kuram | |
9 | ARASINAV | |
10 | Edebiyat Sosyolojisi Teorileri : Frankfurt Okulu Teorisi | |
11 | Postmodern Edebiyat Teorisi | |
12 | Okuyucunun konumu | |
13 | Türk Edebiyatına Yaklaşımlar | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Şan, Mustafa Kemal, Yayımlanmamış Ders Notları |
Ders Kaynakları | KARPAT, Kemal H., Çağdaş Türk Edebiyatında Sos¬yal Konular, 2. b,, İstanbul, Kasım 1971 TURAL, Sadık Kemal, Zamanın Elinden Tutmak, 1.b., İstanbul, 1982 KÖSEMİHAL, Nurettin Şazi, Edebiyat Sosyolojisine Giriş, Sosyoloji Dergisi, Sayı: 19-20, İstanbul, 1964-1966 Ed. Köksal Alver, Edebiyat Sosyolojisi, Hece Yayınları, Ankara, 2004. Ed. Köksal Alver, Edebiyat Sosyolojisi İncelemeleri, Hece Yayınları, Ankara, 2005. YALÇIN, Alemdar. Sosyal ve Siyasal Değişmeler Açısından Cumhuriyet Türk Romanı, Ankara, 1998 M.K., Roman ve Toplumsal Gerçeklik, SAÜ Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi, 5/1-2, 134-145, 2005. Şan, M.K., Edebiyat Sosyolojisi: Tarihsel Bir Değerlendirme Denemesi, Bilgi, Sosyal Bilimler Dergisi, 3,97-107,2000. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |