| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Siyaset Sosyolojisi | SOS 217 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HACI MUSA TAŞDELEN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. HACI MUSA TAŞDELEN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüsna Ergün |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı siyaset sosyolojinin temel kavramlarının öğretilmesiyle siyasi olgular ve siyasi süreçleri çözümleyebilmek için gerekli bilgi donanımını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Siyaset Sisyolojisi Temel Kavramlar, Siyasi İktidar ve Devlet, Sivil Toplum, Demokratik Sistem ve Unsurları, Siyasi Kültür ve Siyasi Davranış, Kitle Toplumu, Kamuoyu ve Siyasi Propaganda, |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Siyaset sosyolojisinin belli başlı kavramlarını öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Türk Siyasi Kültürünün temel unsurları hakkında bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Siyasi kültürle siyasi süreçler arasında ilişkiyi kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Siyasi kurum ve süreçleri sosyolojik çözümleme yapabilme melekesi kazanır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Siyaset sosyolojisi terminolojisini kullanabilecek bilgi düzeyine erişir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Siyaset Sosyolojisinde Temel Yaklaşımlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Siyasi İktidar ve Devlet | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Türk Siyasi Geleneğinde Devlet | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Devlet ve Sivil Toplum | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Küreselleşme ve Milli Devletin Geleceği | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Siyasi Sistem ve İdeoloji | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Demokrasi ve Türleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | Siyasi Partiler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | Baskı Grupları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Demokrasi ve Totaliterizm | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Siyasi Kültür ve Siyasi Sosyalleşme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Siyasi Katılım ve Siyasi Yabancılaşma | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Kitle Kültürü ve Kitle Toplumu | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Kamuoyu ve Siyasi Propaganda | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Taşdelen, H. Musa, Siyaset Sosyolojisi, Kocav Yayınları, 2011 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyoloji ve yardımcı disiplinlerle ilgili, en etkin metotları ve güncel bilgileri içeren bilgi kaynakları, uygulama araç – gereçlerini, üst düzeyde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Sosyoloji disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, geçmiş ve güncel bağlantıları ile konuları tanılar, analiz eder, tartışır ve gelecek projeksiyonu sunar. | X | |||||
| 3 | Sosyoloji disiplini ve ilgili alanlarda elde ettiği birikimi aktif biçimde yazılı ve sözlü yolla ifade edebilir, bu alanlarda ihtiyaç duyan kişi ve kurumlara araştırma ve rapor sunar. | X | |||||
| 4 | Sosyoloji metotlarını kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama, sentez yapma ve değerlendirme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara, akımlara ve tartışmalara eleştirel yönden yaklaşabilir. | X | |||||
| 6 | Alanındaki yönelimleri, ihtiyaçları bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | X | |||||
| 7 | Alanıyla ilgili çalışmalarda sorumluluk üstlenir, bağımsız veya takım çalışması yaparak çözümler üretir. | X | |||||
| 8 | Sosyoloji alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | |||||
| 9 | Sosyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, donanımı ve istatistik bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 10 | Sosyoloji alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 11 | Sosyolojik bilgiyi, diğer toplum bilimleriyle disiplinler arası bir düzlemde farklı toplum ve kültürlerde etkili bir şekilde işler ve disiplinler arası çalışmalara katılır. | X | |||||
| 12 | Alanında bilgisini geliştirmek yeni açılımlar ortaya koymak için çaba gösterir, yeniliklere açıktır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Siyaset sosyolojisinin belli başlı kavramlarını öğrenir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 2 | Türk Siyasi Kültürünün temel unsurları hakkında bilgi sahibi olur | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 3 | Siyasi kültürle siyasi süreçler arasında ilişkiyi kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
| 4 | Siyasi kurum ve süreçleri sosyolojik çözümleme yapabilme melekesi kazanır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 5 | Siyaset sosyolojisi terminolojisini kullanabilecek bilgi düzeyine erişir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
| 1. Final | 55 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||