| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ibn Haldun ve Mukaddime Okumaları | TAR 622 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Mahmut Cihat İzgi |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İslam dünyasının mühim ilim ve fikir adamlarından biri olan Ibn Haldun´un en önemli eseri olan Mukaddime’yi öğrencilere tanıtmak ve metin okumaları yapmak |
| Dersin İçeriği | İbn Haldun´un hayatı ve kariyeri; yaşadığı dönemin siyasi, iktisadi ve içtimai sorunları; en önemli eseri olan Mukaddime´den okumalar ve modern sosyoloji kurumları ile karşılaştırmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mukaddime | |
| 2 | Mukaddime nasıl bir süreçte kaleme alındı? | |
| 3 | Mukaddime okumaları | |
| 4 | Mukaddime okumaları | |
| 5 | Mukaddime okumaları | |
| 6 | Mukaddime okumaları | |
| 7 | Mukaddime okumaları | |
| 8 | Mukaddime okumaları | |
| 9 | Mukaddime okumaları | |
| 10 | Mukaddime okumaları | |
| 11 | Mukaddime okumaları | |
| 12 | Mukaddime okumaları | |
| 13 | Mukaddime okumaları | |
| 14 | Mukaddime okumaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ibn Haldun, Mukaddime: Osmanlı Tercümesi, İstanbul, Klasik Yayınları, 2005. Ibn Khaldûn, N. J. Dawood, Franz Rosenthal and Bruce Lawrence, The Muqaddimah: An Introduction to History, Princeton University Press; Abridged, 2004. Syed Farid Alatas, Ibn Khaldun (Makers of Islamic Civilization), Oxford University Press, 2013 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|