| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Felsefesi | FEL 326 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin estetik disipliniyle ilişkili konu ve kavramları tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi. |
| Dersin İçeriği | Estetik obje, estetik suje estetik değer ve estetik yargı. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Estetiği diğer felsefe disiplinlerinden ayırt edebilir. | Anlatım, | |
| 2 | Estetiğin temel problemlerini kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Modern bir disiplin olarak estetiğin varoluş koşullarını değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Beğeni problemini tartışabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Estetik değer çözümlemesini tanımlayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Etik ve estetik ilişkisini açıklama becerisi kazanır. | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Modern bir disiplin olarak estetiğin varoluş koşulları | |
| 2 | Öznel ve nesnel kavramları | |
| 3 | Özne ve nesne ilişkisi olarak epistemoloji | |
| 4 | Epistemoloji ve estetik | |
| 5 | Baumgarten | |
| 6 | Kant | |
| 7 | Beğeni problemi | |
| 8 | Estetik obje çözümlemesi | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Estetik suje çözümlemesi | |
| 11 | Estetik değer çözümlemesi | |
| 12 | Değerler felsefesi alanı olarak estetik | |
| 13 | Estetik yargı çözümlemesi | |
| 14 | Etik ve estetik ilişkisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Tunalı, İsmail, “Estetik”, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2004 |
| Ders Kaynakları | [2] Hünler, Hakkı, “Estetiğin Kısa Tarihi”, Paradigma Yayınları, İstanbul, 1998 [3] Altuğ, Taylan, “Kant Estetiği”, Payel Yayınları, İstanbul, 1990 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Estetiği diğer felsefe disiplinlerinden ayırt edebilir. | |||||||||||
| 2 | Estetiğin temel problemlerini kavrayabilir. | |||||||||||
| 3 | Modern bir disiplin olarak estetiğin varoluş koşullarını değerlendirebilir. | |||||||||||
| 4 | Beğeni problemini tartışabilir. | |||||||||||
| 5 | Estetik değer çözümlemesini tanımlayabilir. | |||||||||||
| 6 | Etik ve estetik ilişkisini açıklama becerisi kazanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 94 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||