| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hukuk Felsefesi | FEL 314 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ender BÜYÜKÖZKARA |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, hukuk felsefesinin temel sorunlarının tanıtılmasıdır |
| Dersin İçeriği | Hukuk kavramının neliği ve ilkçağdan günümüze değin filozofların hukuk hakkındaki görüşleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarihsel süreç içerisinde hukuk kavramının ne şekilde anlaşıldığı hakkında malumat sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Hukuk, devlet, toplum ve ahlak hakkındaki görüşler arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Platon ve Aristoteles düşüncesinde hukuk kavramını tanımlayabilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Rönesans filozoflarında hukuk kavramını tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Doğal hukuk üzerine tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Modern hukuk üzerine tartışabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Hukuk nedir? | |
| 3 | Platon ve Aristoteles´te hukuk | |
| 4 | Roma Düşüncesi´nde hukuk | |
| 5 | Rönesans filozoflarında hukuk | |
| 6 | İslam Dünyası´nda hukuk | |
| 7 | İslam Dünyası´nda hukuk | |
| 8 | İslam Dünyası´nda hukuk | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Yeni Çağ düşünürlerinde hukuk | |
| 11 | Yeni Çağ düşünürlerinde hukuk | |
| 12 | Yeni Çağ düşünürlerinde hukuk | |
| 13 | Modern Hukuk ve İnsan Hakları | |
| 14 | Modern Hukuk ve İnsan Hakları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Hegel, Hukuk Felsefesinin Prensipleri, Sosyal Yayınları |
| Ders Kaynakları | [2] Aristoteles, Politika, Remzi Kitabevi [3] Platon, Devlet, İş Bankası Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. | ||||||
| 2 | Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. | ||||||
| 3 | Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. | ||||||
| 4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. | ||||||
| 5 | İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. | ||||||
| 6 | Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. | ||||||
| 7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. | ||||||
| 8 | Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. | ||||||
| 9 | Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır. | ||||||
| 11 | Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarihsel süreç içerisinde hukuk kavramının ne şekilde anlaşıldığı hakkında malumat sahibi olur. | |||||||||||
| 2 | Hukuk, devlet, toplum ve ahlak hakkındaki görüşler arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. | |||||||||||
| 3 | Platon ve Aristoteles düşüncesinde hukuk kavramını tanımlayabilir. | |||||||||||
| 4 | Rönesans filozoflarında hukuk kavramını tanımlayabilir. | |||||||||||
| 5 | Doğal hukuk üzerine tartışabilir. | |||||||||||
| 6 | Modern hukuk üzerine tartışabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 13 |
| 2. Kısa Sınav | 13 |
| 3. Kısa Sınav | 14 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||