Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müziksel İşitme Okuma ve Yazma II TMB 102 2 4 + 2 5 6
Ön Koşul Dersleri

TMB 102 Müziksel İşitme Okuma ve Yazma I

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin müziksel işitme, okuma ve yazma becerilerinin gelişimini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Müzik teorisi, tonalite, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik dikte, melodik dikte, poliritmik solfej.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Basit ölçülerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar.
2 Sol ve Fa anahtarında solfej çalışmaları yapar.
3 Seviyesine uygun dikte ve deşifre çalışmaları yapar
4 Tonalite bilgisini kavrar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzik teorisine ilişkin temel bilgi ve kavramların tekrarı.
2 Tonalite ve Majör ton biligisi. Fa anahtarında ritmik okuma ve solfej çalışmaları.
3 Do Majör dikte, deşifre çalışmaları. Tonalite ve majör ton kavramının uygulamalı anlatımı. Fa anahtarında solfej çalışmaları.
4 Tonalite ve majör ton kavramının uygulamalı anlatımı. Fa anahtarında solfej çalışmaları.
5 Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej çalışması.
6 Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej çalışması.
7 Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması.
8 Majör ve minör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması.
9 Majör ve minör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması.
10 Çift diyez ve bemollü tonlarla ilgili solfej çalışmaları.
11 Çift diyez ve bemollü tonlarla ilgili solfej çalışmaları.
12 Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları
13 Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları
14 Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Nail Yavuzoğlu, Poliritmik Solfej 1,

Muammer Sun, Solfej 2, Nail Yavuzoğlu, Uygulamalı Müzik Teorisi 1, Albert Lavignac Solfej 1A, Ülkü Özgür ve Salih Aydoğan, Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. X
3 Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
4 Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder.
5 Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar.
6 Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. X
7 Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. X
8 Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. X
9 Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. X
10 Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. X
11 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 20 20
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 1 4 4
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6