Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okuma Becerileri II ELT 106 2 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri

Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. 

Önerilen Seçmeli Dersler

Bu derse ilişkin önerilen başka ders bulunmamaktadır. 

Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK
Dersi Verenler Öğr.Gör. AYDIN ÇELENK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kerem Can Alpay

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

ELT 106 Okuma Becerileri II dersi temel olarak öğretmen adaylarını akademik alanda okuma süreçleri üzerine düşündürmeyi, onların temel kavramlara yönelik farkındalık düzeylerini arttırmayı, okuma sürecinin bileşenlerini kavramalarını sağlamayı, alanyazındaki farklı türlerde yazılmış akademik makaleleri okuma becerilerini geliştirmeyi ve sık tekrarlanan alıştırmalar ile dersin kapsamını oluşturan alanda daha ileri bir düzeye gelmelerini amaçlamaktadır. Temel olarak bu ders ile öğretmen adayları farklı disiplinlerdeki çeşitli konuları kapsayan kitaplardan, dergilerden, ders kitaplarından akademik metinler okuyarak akademik söyleme alışırlar. Ders içerisinde yapılan grup çalışmalarıyla sınıftaki diğer öğretmen adaylarıyla fikir alışverişinde bulunur, çeşitli konularda araştırma yapar, ve sonunda kendileri özgün fikirler geliştirirler. Bu sürecin sonunda da bilgi birikimlerini akademik düzeyde kullanan iyi birer okur olurlar.

Dersin İçeriği

Okuduğu bir metin üzerine yazılan eleştirel yazı
İngilizce dilinde farklı türlerde okuma becerilerine yönelik etkinlikler
Otantik metinler
Kısa hikayeler
Gazete yazıları
Bilimsel makaleler
Eleştirel okuma
Okuma sürecinin ögeleri (yazar, okur, metin, vb)

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Okuduğu metnin temel fikri ve detaylarını tanır. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım,
2 Okuduğu metnin genel anlatım özelliklerini belirler. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar,
3 Metin içerisinde kullanılan tablo, grafik ve şekiller ile metin arasındaki ilişkiyi kurar. Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Metin türüne göre uygun okuma startejisi kullanır. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Anlatım,
5 Okuduğu metnin bölümleri arasındaki ilişkiyi kurar ve benzer bir ilişki kurarak kendi metnini planlar ve yazar. Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve okuma türleri
2 Metindeki tez cümlesini bulma
3 Tanım ve sınıflama metinleri
4 Okuduğunu anlama çalışmaları
5 Okuma stratejileri çalışmaları
6 Okuma stratejileri çalışmaları
7 Sorun-Çözüm metinleri
8 Grafik- Göresellerden yararlanma
9 Ara sınav
10 Akademik makalelere giriş
11 Alan ile ilişkili temel akademik makale okumaları
12 Çeşitli metinler
13 Çeşitli metinler
14 Tekrar çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu

-

Ders Kaynakları

Pakenham, J. K., McEntire, J., & Williams, J. (2013). Making connections: Skills and strategies for academic reading (3rd ed.). Cambridge University Press

Derlenmiş akademik makaleler

Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
2 Please read the article before the class. 0 MB
0 Please read the article before the class. and compare it to the article I shared for the first week. 0 MB
0 Read the article for the class and answer the following questions; 1. What is the main arguement of the article? What have the researchers found? Do you agree with them? What did they do to come to their conclusion? 0 MB
5 0 MB
6 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır.
2 Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. X
3 Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır.
4 Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. X
5 Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür.
6 Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır.
7 Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular.
8 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. X
9 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. X
10 Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular.
11 Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. X
12 Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 70
1. Yıl İçinin Başarıya 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 55
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,2
Dersin AKTS Kredisi 2