Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Yönetimi ve Politikası | SBK 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FERRUH TUZCUOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Selin BAŞCAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre sorunlarının kuramsal ve tarihsel gelişimini incelemek, insan-doğa-teknoloji ilişkisine yönelik çeşitli yaklaşımları analiz etmek ve çevre ile ilgili uluslararası etkinlikleri ortaya koymak
|
Dersin İçeriği | Çevre İle İlgili Temel Kavramlar. Çevre ve Ekoloji İlişkisi, Çevre ile ilgili ulusal ve uluslararası örgütlenme. Çevre hukuku ve ÇED süreci |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre ile ilgili kuramsal yaklaşımları ve temel kavramları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çevre ve ekolojik sorunların tarihsel gelişimini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çevre ve insan merkezli yaklaşımları analiz eder ve karşılaştırma imkanı bulur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çevre Sorunları ve Çevre Kirliliği kavramlarını birbirinden ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Çevre ile ilgili BM ve AB düzlemlerinde gerçekleştirilen uluslararası faaliyetleri öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiye'de Çevre örgütlenmesi ve mevzuatı konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre İle İlgili Temel Kavramlar | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Çevre ve Ekonomi İlişkisi, Nüfus ve Enerji Sorunu | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Temel Kirlilikler | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Doğal Alanların Korunması | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Kültürel Varlıkların Korunması | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Çevre Politikaları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Vize | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Çevreye İlişkin Örgütlenme | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Çevrenin Uluslararası Boyutu | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Çevreci Akımlar | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Çevresel Etki Değerlendirmesi ÇED | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Çevre Hukuku 1 | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Çevre Hukuku 2 | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Çevre Etiği | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Çevre Kanunu |
Ders Kaynakları | Ruşen Keleş ve Can Hamamcı (2005), Çevre Politikası, İmge Kitabevi, 5. Baskı, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset kuramları ve kamu yönetimi yaklaşımlarını ileri düzeyde açıklar ve güncel tartışmalarla ilişkilendirir. | ||||||
2 | Türkiye’nin idari–hukuki yapısını ve politika süreçlerini karşılaştırmalı bir çerçevede analiz eder. | ||||||
3 | Kamu politikası döngüsünde problem tanımlar, seçenek üretir ve etki/sonuç analizi yapar. | ||||||
4 | Nicel, nitel ve karma yöntemlerle araştırma tasarlar; veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
5 | Yönetişim, paydaş katılımı ve etik ilkeleri uygulayarak çözüm tasarlar. | ||||||
6 | Kanıta dayalı karar verme kültürünü kurum ve toplum yararına yaygınlaştırır; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre ile ilgili kuramsal yaklaşımları ve temel kavramları öğrenir | ||||||
2 | Çevre ve ekolojik sorunların tarihsel gelişimini öğrenir | ||||||
3 | Çevre ve insan merkezli yaklaşımları analiz eder ve karşılaştırma imkanı bulur | ||||||
4 | Çevre Sorunları ve Çevre Kirliliği kavramlarını birbirinden ayırt eder | ||||||
5 | Çevre ile ilgili BM ve AB düzlemlerinde gerçekleştirilen uluslararası faaliyetleri öğrenir | ||||||
6 | Türkiye'de Çevre örgütlenmesi ve mevzuatı konusunda bilgi sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |