| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Atölye III (Multimedya) | RSM 303 | 5 | 2 + 4 | 4 | 14 | 
| Ön Koşul Dersleri | Atölye II | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR | 
| Dersi Verenler | Doç. ŞİRİN YILMAZ, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | 
| Dersin Amacı | Bir fikirden hareketle çoklu ve dijital malzemelerle özgün bir sanat projesi oluşturmak | 
| Dersin İçeriği | Bir tema ve konu çerçevesinde, artistik ifade biçimleri bağlamında farklı malzeme ve yöntemlerin deneyimlenmesi, bunların eskizlerle sunulması; bunlardan hareketle dönem sonunda tamamlanmış bir sanat projesi oluşturulması. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Taslağa uygun medyum ve teknik beceriyi geliştirir | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Yeni medyumları taslağa uygular | Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 5 | Kendi sorunsalını artistik düzeyde önerir | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. | Çağdaş Sanattan örneklemeler | 
| 2 | Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. | Plastik dil arayışı | 
| 3 | Öğenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır | Konuya ilişkin eskiz ve okumalar | 
| 4 | Öğrenci sunumları ve eleştrilere devam edilir. | Eskiz değerlendirmeleri | 
| 5 | Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır | Konuya ilişkin eskiz ve okumalar | 
| 6 | Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır | Seçilen konunun sanat tarihi ile ilişkisi | 
| 7 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması | Eskiz değerlendirmeleri | 
| 8 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması | Eskiz değerlendirmeleri | 
| 9 | Projeler için uygun olan malzemelerin araştırlması ve konuya uygun seçimi | Belirlenen konu için, medyum ve plastik dil tercihleri | 
| 10 | Ara Sınav | Değerlendirme | 
| 11 | Proje uygulaması | Tercih edilen medyumun uygulaması ve teknik bilgi | 
| 12 | Proje uygulaması ve ortak eleştri | Seçilen medyum ve plastik dilin konu ile bağıntısı | 
| 13 | Proje uygulaması | Uygulama aşamasında teknik beceri | 
| 14 | Sunum ve değerlendirme | Farkındalık ve amaca yönelik teknik beceri | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sanat kitapları, sergi broşür ve katalogları | 
| Ders Kaynakları | Sergiler, Müzeler, Sanat Etkinlikleri | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar | |||||
| 2 | Taslağa uygun medyum ve teknik beceriyi geliştirir | |||||
| 3 | Yeni medyumları taslağa uygular | |||||
| 4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır | |||||
| 5 | Kendi sorunsalını artistik düzeyde önerir | |||||
| 6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Proje / Tasarım | 25 | 
| 4. Performans Görevi (Atölye) | 25 | 
| 3. Ödev | 25 | 
| 2. Ödev | 25 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 | 
| 1. Final | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 7 | 112 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 14 | 224 | 
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 | 
| Toplam İş Yükü | 343 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 13,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 14 | ||