Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atölye III (Multimedya) RSM 303 5 2 + 4 4 14
Ön Koşul Dersleri

Atölye II

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ŞİRİN YILMAZ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ŞİRİN YILMAZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bir fikirden hareketle çoklu ve dijital malzemelerle özgün bir sanat projesi oluşturmak

Dersin İçeriği

Bir tema ve konu çerçevesinde, artistik ifade biçimleri bağlamında farklı malzeme ve yöntemlerin deneyimlenmesi, bunların eskizlerle sunulması; bunlardan hareketle dönem sonunda tamamlanmış bir sanat projesi oluşturulması.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bir fikirden hareketle taslak hazırlar Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
2 Taslağa uygun medyum ve teknik beceriyi geliştirir Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
3 Yeni medyumları taslağa uygular Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
5 Kendi sorunsalını artistik düzeyde önerir Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
6 Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. Çağdaş Sanattan örneklemeler
2 Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. Plastik dil arayışı
3 Öğenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır Konuya ilişkin eskiz ve okumalar
4 Öğrenci sunumları ve eleştrilere devam edilir. Eskiz değerlendirmeleri
5 Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır Konuya ilişkin eskiz ve okumalar
6 Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır Seçilen konunun sanat tarihi ile ilişkisi
7 Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması Eskiz değerlendirmeleri
8 Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması Eskiz değerlendirmeleri
9 Projeler için uygun olan malzemelerin araştırlması ve konuya uygun seçimi Belirlenen konu için, medyum ve plastik dil tercihleri
10 Ara Sınav Değerlendirme
11 Proje uygulaması Tercih edilen medyumun uygulaması ve teknik bilgi
12 Proje uygulaması ve ortak eleştri Seçilen medyum ve plastik dilin konu ile bağıntısı
13 Proje uygulaması Uygulama aşamasında teknik beceri
14 Sunum ve değerlendirme Farkındalık ve amaca yönelik teknik beceri
Kaynaklar
Ders Notu

Sanat kitapları, sergi broşür ve katalogları

Ders Kaynakları

Sergiler, Müzeler, Sanat Etkinlikleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
1. Performans Görevi (Atölye) 25
1. Proje / Tasarım 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 7 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 14 224
Ara Sınav 1 7 7
Toplam İş Yükü 343
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 13,72
Dersin AKTS Kredisi 14