| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Atık Malzeme İle Seramik Form Uygulamaları I | SRM 521 | 0 | 3 + 0 | 0 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. PINAR GÜZELGÜN HANGÜN |
| Dersi Verenler | Doç. PINAR GÜZELGÜN HANGÜN, Arş.Gör. BEYZA USTA, |
| Dersin Yardımcıları | Arş Gör Beyza USTA |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Atık malzemelerin seramik endüstrisinde hammadde olarak, seramik sanatında malzeme olarak kullanımının araştırılması |
| Dersin İçeriği | *Atık Malzeme ile Seramik Form Uygulamaları I *Organik ve İnorganik Atık Malzemelerin Tanımlanması *Atık Malzemelerin Seramik Sanatı ve Endüstrisi Alanında Kullanımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Doğada bulunan organik atık maddelerin araştırılması ve sınıflandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Seramik endüstrisinde kullanılan hammadde olarak kullanılacak organik atık malzemelerin belirlenmesi ve kimyasal analizi | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Kimyasal analizi yapılan organik atık malzemelerin temin edilmesi | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 4 | Seramik bünye içerisinde uygulanacak olan organik atık malzemelerin fiziksel ve kimyasal olarak işleme hazır hale getirilmesi | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 5 | Organik atık malzemelerin seramik bünye içerisinde deneylerinin uygulanması | Gözlem, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Organik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 7 | Organik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Endüstride üretilen organik atık maddelerin araştırılması, sınıflandırılması ve Literatür araştırması | |
| 2 | Seramik sanatı ve endüstrisi alanında kullanılacak organik atık malzemelerin belirlenmesi | |
| 3 | Endüstride üretilen organik atık maddelerin kullanılacağı seramik çamurunun belirlenmesi, hazırlanması | |
| 4 | 1.ödev (Literatür araştırması yazılı ödev) | |
| 5 | organik atık malzemelerin temin edilmesi ve uygulama alanının belirlenmesi | |
| 6 | organik atık malzemelerin temin edilmesi ve uygulama alanının belirlenmesi | |
| 7 | Seramik bünye içerisinde uygulanacak olan organik atık malzemelerin fiziksel ve kimyasal olarak işleme hazır hale getirilmesi | |
| 8 | Organik atık malzemelerin seramik bünye içerisinde deneylerinin uygulanması | |
| 9 | Performans Görevi(Lab.) | |
| 10 | Organik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi/ Makale Yazım | |
| 11 | Organik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi/ Makale Yazım | |
| 12 | Organik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi/ Makale Yazım | |
| 13 | Organik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi/ Makale Yazım | |
| 14 | Makel & Proje Tasarım Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | WILEY, John &Sons (2007), Organic Waste Recycling, Technology and Management, 2.Baskı, Changrak Polprasert, Newyork •CONRAD, John W(1973), Ceramic Formulas, The Complete Compendium; Macmillan Publishing, Collier, Newyork Macmillan Publish, London *RHODES, Daniel (1959), Stoneware and Porcelain, Chilton Book Company, USA *STANDEN, Kathleen (2013), Addition to Clay Bodies, Bloomsburry, The American Ceramic Society, Ohio *TANIŞAN, H.-METE, Z. (Şubat 1986), Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt I, İstanbul, Türkiye |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
| 2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
| 3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
| 4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
| 7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | ||||||
| 8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Doğada bulunan organik atık maddelerin araştırılması ve sınıflandırılması | |||||||||
| 2 | Seramik endüstrisinde kullanılan hammadde olarak kullanılacak organik atık malzemelerin belirlenmesi ve kimyasal analizi | |||||||||
| 3 | Kimyasal analizi yapılan organik atık malzemelerin temin edilmesi | |||||||||
| 4 | Seramik bünye içerisinde uygulanacak olan organik atık malzemelerin fiziksel ve kimyasal olarak işleme hazır hale getirilmesi | |||||||||
| 5 | Organik atık malzemelerin seramik bünye içerisinde deneylerinin uygulanması | |||||||||
| 6 | Organik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi | |||||||||
| 7 | Organik atık malzemeler ile yapılan uygulamaların projelendirilmesi |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| 4. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 25 | 3 | 75 |
| Ara Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 2 | 3 | 6 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 3 | 6 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||