| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Deneysel Pişirim Teknikleri I | SRM 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. BUKET ACARTÜRK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Seramik malzemenin pişirim yöntemlerinde geliştirilen yeni yöntem ve tekniklerini estetik düzeyi arttırmak amacı ile teorik ve uygulamalı olarak öğretmeyi amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Fırın Atmosferlerinin Tanımlanması *Alternatif Pişirim Yöntemlerinin Tanıtılması *Redüktif Pişirim Tekniklerinin Seramik Sanatı ve Endüstrisi Alanında Kullanımı |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Seramik malzemenin pişirim süreçlerine ilişkin ayrıntılı bilgiye sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Seramik formu pişirme aşamalarının tümünü kavrar ve tasarıma uygun olan yöntemi uygular. | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Pişirme süreçlerinin alternatif yöntemlerini öğrenir ve uygulama yapar. | Anlatım, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Seramik Pişirim Yöntemlerinin araştırılması ve sınıflandırılması | |
| 2 | Pişirim tekniklerine göre Fırın Atmosferlerinin gruplandırılması | |
| 3 | Çalışmaya devam edilmesi | |
| 4 | Oksidasyonlu Pişirim Yöntemlerinin Tanıtılması | |
| 5 | Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinin tanıtılması | |
| 6 | Kısa Sınav | |
| 7 | Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinden Raku tekniğinin araştırılması | |
| 8 | Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinden Sagar tekniğinin araştırılması | |
| 9 | Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinden Obvara tekniğinin araştırılması | |
| 10 | Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinden İsli Pişirim tekniğinin araştırılması | |
| 11 | Redüksiyonlu Pişirim Yöntemlerinden Çukur Pişirim tekniğinin araştırılması | |
| 12 | ödev | |
| 13 | Redüksiyonlu Pişirimler ile ilgili Araştırmaların Projelendirilmesi | |
| 14 | Dosya değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Watkins C.James-Wandless, Paul Andrew, Alternative Kilns, Firing Tecniques: Raku-Sagar-Pit-Barrel, A Lark Ceramics Books (2004) Perryma, Jane, ‘Smoke-Fired Pottery’, London, (1995) TANIŞAN, H.-METE, Z. (Şubat 1986), Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt I, İstanbul, Türkiye |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
| 2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
| 3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
| 4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
| 7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | X | |||||
| 8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
| 9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Seramik malzemenin pişirim süreçlerine ilişkin ayrıntılı bilgiye sahip olur. | |||||||||
| 2 | Seramik formu pişirme aşamalarının tümünü kavrar ve tasarıma uygun olan yöntemi uygular. | |||||||||
| 3 | Pişirme süreçlerinin alternatif yöntemlerini öğrenir ve uygulama yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 3 | 15 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 30 | 30 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||