| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Çalışması | TEF 497 | 7 | 0 + 4 | 4 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin aldıkları çalışma konularına bağlı olarak; araştırma yapabilme, proje hazırlayabilme, yeni tasarımlar oluşturabilme yeteneklerini geliştirmek, bireysel veya takım halinde çalışma becerilerini kazandırmak ve bitirme projesine hazırlık yapmaktır. |
| Dersin İçeriği | İlgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından belirlenen çalışma konusu dahilinde;araştırma yapılması, yapılmış çalışmaların taranması, ilgili bilgilerin toplanması, uygun görülmüşse konunun projelendirilmesi yada yeni tasarımların oluşturulması,bitirme projesi ön hazırlıklarının yapılması, ara raporların hazırlanması ve sunulması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Farklı araştırma kaynaklarını ve araştırma tekniklerini bilir, araştırma yapabilir | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
| 2 | Alanıyla ilgili gerek iş ve gerekse sosyal çevre oluşturabilir | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Tartışma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Konusuyla ilgili yeni tasarımlar yapabilir, uygulayabilir | Gösterip Yaptırma, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Konusuyla ilgili proje hazırlayabilir, uygulayabilir | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Tartışma, Gözlem, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Eşleştirme Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
| 5 | Konusuyla ilgili farklı uygulama tekniklerini bilir, farklı uygulamalar yapabilir | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Gözlem, Tartışma, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | |
| 6 | Farklı sunumtekniklerini bilir, çalışmalarını sunabilir, aktarabilir | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Tartışma, Gözlem, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çalışma konusunun belirlenmesi | |
| 2 | Çalışma konusunun belirlenmesi | |
| 3 | İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması - ön hazırlık | |
| 4 | İlgili konuda yapılmış çalışmaların taranması - ön hazırlık | |
| 5 | Konu ile ilgili çalışmaların derlenmesi | |
| 6 | Ara rapor sunumu | |
| 7 | Uygulama hazırlıkları - Verilerin Toplanması | |
| 8 | Uygulama hazırlıkları - Verilerin Toplanması | |
| 9 | Uygulama hazırlıkları - Verilerin Toplanması | |
| 10 | Ara rapor sunumu | |
| 11 | Uygulama çaışmaları - Verilerin toplanması | |
| 12 | Uygulama çaışmaları - Verilerin toplanması | |
| 13 | Tüm verilerin toplanıp derlenmesi | |
| 14 | Yapılan çalışmaların ilgili öğretim üyesi ile birlikte değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | X | |||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Farklı araştırma kaynaklarını ve araştırma tekniklerini bilir, araştırma yapabilir | ||||||||||
| 2 | Alanıyla ilgili gerek iş ve gerekse sosyal çevre oluşturabilir | ||||||||||
| 3 | Konusuyla ilgili yeni tasarımlar yapabilir, uygulayabilir | ||||||||||
| 4 | Konusuyla ilgili proje hazırlayabilir, uygulayabilir | ||||||||||
| 5 | Konusuyla ilgili farklı uygulama tekniklerini bilir, farklı uygulamalar yapabilir | ||||||||||
| 6 | Farklı sunumtekniklerini bilir, çalışmalarını sunabilir, aktarabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 48 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||