| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dijital Tasarım II | ELE 426 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Temel lojik kapı devreleri ve bunlarla kurulan temel lojik devrelerinin, Tutucu ve FF devrelerinin, Sayıcıların, Saklayıcıların ve Bellek elemanlarının gerçekleştirilmesi, çalıştırılması ve sonuçların yorumlanma becerisinin kazandırılması |
| Dersin İçeriği | Teorik bilgilendirme, TTL ve CMOS Lojik kapılar, Kombinasyonel ve Ardışıl Devreler, ALU devreleri, Tutucular ve FF lar, Kaydediciler,Sayıcılar, Ortak yol kullanımı, Bellek uygulamaları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ardışıl devre tasarımı becerisinin kazandırılması, | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | TTL ve MOS tipi kapı devrelerinin çalışma ve kullanma becerisinin kazandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Ardışıl devre tasarım ve gerçekleştirme becerisinin kazandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Aritmetik işlem devrelerinin çalışmasının öğretilmesi ve tasarımı becerisinin kazandırılması, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Tutucu, FF ve Kaydedicilerin çalışmasının öğretilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Sayıcıların çalışmasının kavratılması ve tasarım becerisinin kazandırılması | Anlatım, Tartışma, | |
| 7 | Ortak yol kavramının tasarımda kullanma becerisinin kazandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Bellekleri kullanma becerisinin kazandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin yürütülme ilkeleri, laboratuar tanıtımı, laboratuar kuralları | |
| 2 | Teorik ders | |
| 3 | Teorik ders | |
| 4 | TTL ve CMOS Lojik kapılar | |
| 5 | Kombinasyonel Devreler | |
| 6 | Ardışıl devreler | |
| 7 | Aritmetik işlem devreleri | |
| 8 | Tutucular | |
| 9 | FF lar | |
| 10 | Kaydediciler | |
| 11 | Sayıcılar | |
| 12 | Ortak yol kullanımı | |
| 13 | Bellek Uygulamaları | |
| 14 | Telafi deneyi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | ||||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ardışıl devre tasarımı becerisinin kazandırılması, | ||||||||||
| 2 | TTL ve MOS tipi kapı devrelerinin çalışma ve kullanma becerisinin kazandırılması | ||||||||||
| 3 | Ardışıl devre tasarım ve gerçekleştirme becerisinin kazandırılması | ||||||||||
| 4 | Aritmetik işlem devrelerinin çalışmasının öğretilmesi ve tasarımı becerisinin kazandırılması, | ||||||||||
| 5 | Tutucu, FF ve Kaydedicilerin çalışmasının öğretilmesi | ||||||||||
| 6 | Sayıcıların çalışmasının kavratılması ve tasarım becerisinin kazandırılması | ||||||||||
| 7 | Ortak yol kavramının tasarımda kullanma becerisinin kazandırılması | ||||||||||
| 8 | Bellekleri kullanma becerisinin kazandırılması |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||