| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Okul Deneyimi II | TEF 401 | 7 | 1 + 4 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adayı öğrencilerin uygulama yapacağı okulda öğrenme öğretme sürecinde gözlem uygulama ve değerlendirme yapmasını sağlamaktır |
| Dersin İçeriği | Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar,öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır ve konuyu pratikle ilişkilendirir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Öğrencilerin anlama düzeylerine uygun değerlendirme materyali hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Hedef davranışlara uygun yöntem ve teknikleri belirler | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Uygun araç - gereç ve materyalleri seçebilir ve hazırlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Hedef davranışlara ulaşma düzeyini değerlendirir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Öğrencilerin derslere etkin katılımı için etkinlikler düzenler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Konuyu pratikle ilişkilendir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Rol Oynama, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dönem Planı | |
| 2 | Yönerge ve Açıklamalar | |
| 3 | Soru Sorma Alıştırmaları | |
| 4 | Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolü | |
| 5 | Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirilmesi | |
| 6 | Ders Kitaplarından Yararlanma | |
| 7 | Grup Çalışmaları | |
| 8 | Çalışma Yapraklarının Hazırlanması ve Kullanılması | |
| 9 | Değerlendirme ve Kayıt Tutma | |
| 10 | Test Hazırlama, Puanlama, Analiz | |
| 11 | Öğretimde Benzetimlerden Yararlanma | |
| 12 | Dersi Planlama | |
| 13 | Etkinlikleri Sıraya Koyma | |
| 14 | Okul Deneyimi Çalışmalarının Değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Rehberi |
| Ders Kaynakları | MEB mevzuatı Mesleki eğitim teknikleri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Motor teknolojileri ve temel imalat işlemleri üzerine mesleğini icra edebilecek bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 2 | Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 3 | Taşıt sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 4 | Motor/taşıt sistem ve donanımlarının test, kontrol ve bakımlarını yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 5 | Motor/taşıt sistemleri arızacılığı, yenileme/yenileştirme işlemlerinde güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 6 | Temel ve mühendislik bilimleri alanlarında güncel bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
| 7 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
| 8 | Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek yabancı dil bilgi ve becerilerine sahip olmak | ||||||
| 9 | Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 10 | Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | ||||||
| 11 | Alanıyla ilgili konularda eğitim/öğretim faaliyetlerini gerçekleştirebilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak | X | |||||
| 12 | Sektörel bazda çalışmalar yapabilecek bilgi birikimine sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sınıf içi öğretimde kullanılabilecek kısa süreli etkinlikler planlar | ||||||||||||
| 2 | Öğrenme ve gelişme açısından öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkları karşılaştırır | ||||||||||||
| 3 | Öğrencilerin anlama düzeylerine uygun değerlendirme materyali hazırlar | ||||||||||||
| 4 | Hedef davranışlara uygun yöntem ve teknikleri belirler | ||||||||||||
| 5 | Uygun araç - gereç ve materyalleri seçebilir ve hazırlayabilir | ||||||||||||
| 6 | Hedef davranışlara ulaşma düzeyini değerlendirir | ||||||||||||
| 7 | Öğrencilerin derslere etkin katılımı için etkinlikler düzenler | ||||||||||||
| 8 | Konuyu pratikle ilişkilendir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 97 |
| 1. Kısa Sınav | 1 |
| 1. Ödev | 1 |
| 2. Kısa Sınav | 1 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 70 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||