| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mantık Devreleri II | EBO 206 | 4 | 3 + 2 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AKADEMİK PERSONEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Barış BORU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Multivibratörler ve Flip Floplar ile ilgili temel kavramları tanıtmak, Senkron Sıralı / Ardışıl Devreleri açıklamak, Sayıcıları tanıtmak, Kaydedicileri ve Kaydedici çeşitlerini öğretmek, Bellekleri detaylandırılarak / gruplandırarak bellek kapasitesini artırma becerisini kazandırmak, Programlanabilir Lojik Elemanları açıklamak. |
| Dersin İçeriği | Multivibratörler ve Flip Floplar ile ilgili temel kavramları tanıyarak Senkron Sıralı / Ardışıl Devrelerde kullanımlarını anlamak. Sayıcıları ve sayıcı çeşitleri ile sayıcı tasarımlarını açıklamak. Kaydedicileri ve Kaydedici çeşitlerini öğretmek, Bellekleri detaylandırılarak / gruplandırarak bellek kapasitesini artırma becerisini kazandırmak, Programlanabilir Lojik Elemanları açıklamak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Multivibratör ve Flip Flop devreleri kurabilmek için kavramları anlar ve farklarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Senkron Sıralı / Ardışıl Devre uygulamaları yapabilmek için çalışma mantıklarını inceler, devrelerin sonuçlarını inceler. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Sayıcı tasarımı gerçekleştirebilmek için, sayıcı çeşitlerini inceler ve sayı sistemleri ile ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Kaydedici tasarımı gerçekleştirebilmek için, kaydedici çeşitlerini inceler. | Tartışma, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Bellek tasarımı yapabilmek için, bellek çeşitlerini inceler ve kaydedicilerle ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Tartışma, | |
| 6 | Bellek kapasitesini artırma işlemini yapabilmek için, bellek çeşitlerini yorumlayabilir ve ilişkilendirebilir. | Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Multivibratör ve Flip Floplar | [1] Sayfa 267-288 |
| 2 | Senkron Sıralı / Ardışıl Devreler | [1] Sayfa 291-300 |
| 3 | Ardışıl Devre Tasarımı | [1] Sayfa 301-317 |
| 4 | Sayıcılar - Asenkron Sayıcılar | [1] Sayfa 321-339 |
| 5 | Senkron Sayıcılar | [1] Sayfa 340-356 |
| 6 | Sayıcı Entegreleri ve Sayıcı Çeşitleri | [1] Sayfa 356-363 |
| 7 | Sayıcı Uygulamaları | [1] Sayfa 364-373 |
| 8 | Kaydediciler | [1] Sayfa 377-400 |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Bellek (Hafıza) Devreleri Bellek Çeşitleri [1] Sayfa 405-424 | [1] Sayfa 405-424 |
| 11 | Manyetik Bellekler Optik Disk Bellekler | [1] Sayfa 425-460 |
| 12 | Yarı İletken Bellekler Bellek Ölçülerinin Genişletilmesi | [1] Sayfa 461-470 |
| 13 | Programlanabilir Lojik Elemanlar | [1] Sayfa 471-500 |
| 14 | PLDlerin programlanması | [1] Sayfa 501-510 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Ekiz Hüseyin; Mantık Devreleri, Ders Kitabı, Değişim Yayınları |
| Ders Kaynakları | [2] Mano Morris, Digital Design, Prentice Hall |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Multivibratör ve Flip Flop devreleri kurabilmek için kavramları anlar ve farklarını bilir | ||||||||||
| 2 | Senkron Sıralı / Ardışıl Devre uygulamaları yapabilmek için çalışma mantıklarını inceler, devrelerin sonuçlarını inceler. | ||||||||||
| 3 | Sayıcı tasarımı gerçekleştirebilmek için, sayıcı çeşitlerini inceler ve sayı sistemleri ile ilişkilendirir | ||||||||||
| 4 | Kaydedici tasarımı gerçekleştirebilmek için, kaydedici çeşitlerini inceler. | ||||||||||
| 5 | Bellek tasarımı yapabilmek için, bellek çeşitlerini inceler ve kaydedicilerle ilişkilendirir. | ||||||||||
| 6 | Bellek kapasitesini artırma işlemini yapabilmek için, bellek çeşitlerini yorumlayabilir ve ilişkilendirebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 5 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 25 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 145 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||