| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Programlama Dilleri I | EBO 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Verilen bir programda komutları ayrıştırarak temel işlemler, değişkenler ve kontrol yapılarını listeler ve açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Fonksiyonları giriş/çıkış tiplerini belirleyerek tanımlar ve program içinde kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 3 | Dizileri tanımlar ve döngüsel yapılarda kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | İşaretçi kavramını açıklar ve işaretçileri döngüsel yapılarda kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 5 | Yapıları ve birlikleri tanımlar ve bunları kullanarak veri yapıları oluşturur | Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 6 | Sınıf kavramını açıklar ve sınıfları nesne yönelimli programlamada kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 7 | Sanal fonksiyonlar, özetleme ve şablonlama yapılarını kavrar ve sınıf yapıları ile beraber kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | C++ Dilinin Özellikleri, Kullanım Alanları,Sistemsel Bakış, Dillerin Sınıflandırılması, Yorumlayıcı, Derleyici | |
| 2 | Veri Türleri, Değişken ve sabit tanımlama,Basit Program Örnekleri, printf | |
| 3 | Çıktıların biçimlendirilmesi, Giriş Fonksiyonları, Aritmetik İşleçler, İlişkisel İşleçler, Mantıksal ve Bitsel İşleçler | |
| 4 | Karşılaştırma ve karar verme komutları: if-else, switch-case | |
| 5 | Döngü komutları: while, for, do-while, break-continue, iç içe döngü | |
| 6 | Fonksiyon tanımlama, kullanma, parametre alma | |
| 7 | Fonksiyon tanımlama, kullanma, parametre alma | |
| 8 | Özyineleme li(recursion) fonksiyon tanımları ve kullanım alanları | |
| 9 | Dizi tanımlama ve kullanımı, parametre olarak kullanımı, sıralama,arama | |
| 10 | Arasınav | |
| 11 | İşaretçi (pointer) tanımlama, kullanma, işleçler, değerle v ereferansla çağırma, işaretçi aritmetiği,İşaretçi dizisi, fonksiyon işaretçisi, dinamik bellek tahsisi | |
| 12 | Referans tanımı ve kullanımı ve işaretçi ile benzer ve farkları Karakter dizgeleri (string) fonksiyonları, | |
| 13 | Yapı (struct) ve Birlikler (union) | |
| 14 | Nesne Yönelimli programlama: Kılıflama, Çok şekillilik, Kalıtım, Yapıcı ve Yokedici metotlar ve metot tanımlama ve kullanma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Bilg. Programlama-I Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
| Ders Kaynakları | R.Çölkesen, "C Programlama Dili", Papatya yayıncılık Schildt Herbert C++ Temel Öğretim Kılavuzu, Alfa Liberty Jesse , 24 Saatte C++ Öğrenme, SAMS Publishing Deitel & Deitel, "C: How to program", Prentice Hall www.cs.wustl.edu/~schmidt/C++/ www.cplusplus.com/doc/tutorial |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | ||||||
| 2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | X | |||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
| 10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Verilen bir programda komutları ayrıştırarak temel işlemler, değişkenler ve kontrol yapılarını listeler ve açıklar | ||||||||||
| 2 | Fonksiyonları giriş/çıkış tiplerini belirleyerek tanımlar ve program içinde kullanır | ||||||||||
| 3 | Dizileri tanımlar ve döngüsel yapılarda kullanır | ||||||||||
| 4 | İşaretçi kavramını açıklar ve işaretçileri döngüsel yapılarda kullanır | ||||||||||
| 5 | Yapıları ve birlikleri tanımlar ve bunları kullanarak veri yapıları oluşturur | ||||||||||
| 6 | Sınıf kavramını açıklar ve sınıfları nesne yönelimli programlamada kullanır | ||||||||||
| 7 | Sanal fonksiyonlar, özetleme ve şablonlama yapılarını kavrar ve sınıf yapıları ile beraber kullanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Proje / Tasarım | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||