| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Yönetim Teknikleri | SBK 438 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALE BİRİCİKOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Muttaki Ünlü |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kamu kurumlarının başarısında rol oynayacağı düşünülen stratejik yönetimin öğrenilmesi |
| Dersin İçeriği | Bu derste stratejik yönetime geçiş ve kamuda stratejik yönetim uygulamaları ele alınmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Strateji ve stratejik yönetim kavramını bilir ve analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Stratejik yönetimin farklarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Stratejik planlama ile geleneksel planlama arasındaki ilişkiyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Stratejik plan hazırlanmasını bilir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Performans programı hazırlayabilir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Faaliyet raporu hazırlamasını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Strateji kavramı ve stratejik yönetim | Veysel Eren ve Ufuk Durna, Kamu Sektöründe Stratejik Yönetim, Amme İdaresi Dergisi 35/1 Mart-2002, s. 55-75, Dinçer, Ömer, Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası, Genişletilmiş 6. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul. 2003 |
| 2 | Geleneksel yönetim anlayışı ve stratejik yönetim | “Kamu Örgütlerinde Stratejik Yönetim”, Çağdaş Kamu Yönetimi-II, Nobel Yayın, 2004, s. 207-251, Ömer Dinçer (2003), Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma -1- Değişimin Yönetimi İçin Yönetimde Değişim, Mehmet Barca “Kamu Politikalarına Nasıl Stratejik Yaklaşı |
| 3 | Stratejik yönetim süreçleri | Hüseyin Özgür, “Kamu Örgütlerinde Stratejik Yönetim”, Çağdaş Kamu Yönetimi-II, Nobel Yayın, Ankara, 2004, s. 207-251 |
| 4 | Stratejik planlama unsurları | Eren, Erol , Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, 5. Baskı, İstanbul. 2000, Ömer Dinçer, Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Timaş Yayınları, İstanbul, 1991, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm) |
| 5 | Durum analizi | Ömer Dinçer, Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Timaş Yayınları, İstanbul, 1991, Eren, Erol , Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, 5. Baskı, İstanbul. 2000, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm) |
| 6 | SWOT analizi, trend ve senaryo geliştirme | Ömer Dinçer, Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Timaş Yayınları, İstanbul, 1991, Eren, Erol , Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, 5. Baskı, İstanbul. 2000, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm) |
| 7 | Stratejik amaç belirleme | Ömer Dinçer, Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Timaş Yayınları, İstanbul, 1991, Eren, Erol , Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, 5. Baskı, İstanbul. 2000, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm) |
| 8 | Stratejik hedef belirleme | Ömer Dinçer, Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Timaş Yayınları, İstanbul, 1991, Eren, Erol , Stratejik Yönetim Ve İşletme Politikası, Beta Yayınları, 5. Baskı, İstanbul. 2000, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm) |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Amaç ve hedeflerin performans hedeflerine dönüşmesi | Strateji Geliştirme Birimlerinin Çalışma Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm) |
| 11 | Performans göstergesi geliştirme | Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü, Performans Esaslı Bütçeleme Rehberi (Pilot Kurumlar İçin Taslak), www.bumko.gov.tr. 2004, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm) |
| 12 | Performans programı bütçe ilişkisi | Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü, Performans Esaslı Bütçeleme Rehberi (Pilot Kurumlar İçin Taslak), www.bumko.gov.tr. 2004, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm) |
| 13 | Faaliyet ve projelerin tespiti | Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü, Performans Esaslı Bütçeleme Rehberi (Pilot Kurumlar İçin Taslak), www.bumko.gov.tr. 2004, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm) |
| 14 | Faaliyet raporu ve hazırlanması | Kamu İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları Hakkında Yönetmelik, Kamu İdareleri İçin Stratejik Planlama Kılavuzu (2. sürüm) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yukarıda belirtilen eserler |
| Ders Kaynakları | ilgili mevzuat |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olur. | X | |||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip eder. | X | |||||
| 3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olur. | X | |||||
| 4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlamak ve uygulamaya aktarmak. | X | |||||
| 5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetimi alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olur. | X | |||||
| 6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının gerektirdiği niteliklere sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olur. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilir. | X | |||||
| 9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olur. | X | |||||
| 10 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapar, araştırma süreçlerine hâkim olur, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 11 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Strateji ve stratejik yönetim kavramını bilir ve analiz eder. | |||||||||||
| 2 | Stratejik yönetimin farklarını bilir. | |||||||||||
| 3 | Stratejik planlama ile geleneksel planlama arasındaki ilişkiyi kavrar. | |||||||||||
| 4 | Stratejik plan hazırlanmasını bilir ve yorumlar. | |||||||||||
| 5 | Performans programı hazırlayabilir ve yorumlar. | |||||||||||
| 6 | Faaliyet raporu hazırlamasını bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||