| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Siyasal İletişim ve Kampanya Yönetimi | HIR 316 | 6 | 3 + 2 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, siyasal iletişim bağlamında ele alınan siyasal kampanyaların tarihsel gelişimini, temel ögelerini ve başarıya ulaşma koşullarını temel örnekler üzerinden öğrenciye kavratmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, genel olarak sosyal ve siyasal iletişimin anlamı üzerinde durulacaktır. Kampanyaların özelliklerinden ve ögelerinden bahisle, ABD, Avrupa ve Türkiye´den başarılı kampanya örnekleri üzerinde tartışılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencinin, siyasal kampanyalara ilişkin tarihsel gelişim süreçlerini ve belli başlı siyasal kampanya türlerini kavraması | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Öğrencinin siyasal kampanyaların temel aktörlerini tanıması. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Öğrencinin modern ve post-modern seçim kampanyalarının temel özelliklerini, temel unsurlarını ve dayandıkları mecraları ayrıştırabilmesi. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | ABD´deki ve Kıta Avrupa´sındaki kampanya uygulamalarının farklılıklarını algılayabilmesi ve farklılığın nedenlerini kavrayabilmesi. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Kamuoyu oluşturulmasına katkıda bulunabilir hale gelmesi. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Hedef kitlelerle ve kampanya aktörleriyle iletişim kurup sürdürebilmeyi başarması ve küçük ölçekli de olsa kendisi bir kampanya örgütleyebilir olması. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Siyasal İletişime Giriş | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
| 2 | Siyasal İletişim ve Siyasal Kampanyalar | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
| 3 | Kampanya Türleri ve Kampanya Yönetimi | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
| 4 | Siyasal Kampanyaların Sahipleri: Siyasal Partiler, Adaylar, İktidar ve Yönetim Organları, Çıkar Grupları, Toplumsal Hareketler. | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
| 5 | ABD´de ve Kıta Avrupası´nda Siyasal Kampanyaların Gelişimi, Özellikleri: Temel Örnekler | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
| 6 | Siyasal Kampanyalar ve Siyasetin Medyatikleşmesi | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
| 7 | Kampanyaların Amerikanlaşması | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. Yusuf Devran (2004) Mesaj, Strateji ve Taktikler, Siyasal Kampanya Yönetimi. İstanbul: Odak İletişim. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Siyasal Kampanyaların Ögeleri I: Yüz yüze iletişim, Medyanın kullanımı, Halkla ilişkiler uygulamaları, Siyasal reklamlar, Kamuoyu yoklamaları | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. |
| 10 | Siyasal Kampanyaların Ögeleri II: Siyasal tartışmalar, Siyasal Danışmanlık hizmetleri, Yeni İletişim Teknolojileri | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. |
| 11 | Siyasal Reklamcılık: Siyasal reklam türleri, Siyasal reklamcılık/siyasal pazarlama ilişkisi. | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. |
| 12 | Türkiye´de Siyasal Kampanyaların Gelişimi, Özellikleri | Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. |
| 13 | Türkiye´den Kampanya Örnekleri I | |
| 14 | Türkiye´den Kampanya Örnekleri II |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
Oya Tokgöz (2010) Seçimler, Siyasal Reklamlar ve Siyasal İletişim. Ankara: İmge Kitabevi. |
| Ders Kaynakları | Necati Özkan (2002) Türkiye´den ve Dünyadan Örneklerle Seçim Kazandıran Kampanyalar. İstanbul: Mediacat Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
| 2 | Kurum ve hedef kitleleri arasında köprü görevi görür. | ||||||
| 3 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
| 4 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. | X | |||||
| 5 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. | X | |||||
| 7 | Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. | X | |||||
| 8 | Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrencinin, siyasal kampanyalara ilişkin tarihsel gelişim süreçlerini ve belli başlı siyasal kampanya türlerini kavraması | |||||||
| 2 | Öğrencinin siyasal kampanyaların temel aktörlerini tanıması. | |||||||
| 3 | Öğrencinin modern ve post-modern seçim kampanyalarının temel özelliklerini, temel unsurlarını ve dayandıkları mecraları ayrıştırabilmesi. | |||||||
| 4 | ABD´deki ve Kıta Avrupa´sındaki kampanya uygulamalarının farklılıklarını algılayabilmesi ve farklılığın nedenlerini kavrayabilmesi. | |||||||
| 5 | Kamuoyu oluşturulmasına katkıda bulunabilir hale gelmesi. | |||||||
| 6 | Hedef kitlelerle ve kampanya aktörleriyle iletişim kurup sürdürebilmeyi başarması ve küçük ölçekli de olsa kendisi bir kampanya örgütleyebilir olması. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Ödev | 20 |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| Toplam | 100 |
| 6. Final | 40 |
| 5. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||