| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fizyolojide Laboratuvar Teknikleri | FZL 615 | 0 | 1 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEVİL ARABACI TAMER |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SEVİL ARABACI TAMER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin fizyoloji alanında kullanılan araştırma teknikleri ile ilgili genel ve özel bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste bilimsel araştırmanın temeli, araştırmalarda kullanılacak yöntemin nasıl seçildiği, hücresel, moleküler ve genel fizyolojideki teknikler, fizyolojik, biyokimyasal ve moleküler değerlendirme parametrelerin çalışma prensibi ve fizyolojideki kullanım alanı ele alınacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 2 | Fizyoloji alanındaki bilgi birikimini farklı disiplinler ile bütünleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Yeni bilgileri yorumlayarak proje yazabilir. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Farklı araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar, çözüm önerileri getirir. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Fizyoloji alanında kullanılan laboratuvar tekniklerindeki güncel gelişmeleri takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerinin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 7 | Deneysel bir çalışmanın planlamasını yaparak uygun değerlendirme tekniğini seçebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmanın temeli | |
| 2 | Bilimsel araştırmaların planlanması | |
| 3 | Bilimsel araştırmalarda laboratuvar kullanımı ve güvenliği | |
| 4 | Fizyolojik parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler-I | |
| 5 | Fizyolojik parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler-II | |
| 6 | Fizyolojik parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler-III | |
| 7 | Biyokimyasal parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler ve fizyolojideki yeri-I | |
| 8 | Biyokimyasal parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler ve fizyolojideki yeri-II | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Moleküler parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler ve fizyolojideki yeri-I | |
| 11 | Moleküler parametrelerin değerlendirmesinde kullanılan teknikler ve fizyolojideki yeri-II | |
| 12 | Fizyolojide kullanılan güncel teknikler | |
| 13 | Bilimsel bir çalışmanın planlanması ve uygun yöntemin belirlenmesi | |
| 14 | Bilimsel bir çalışmanın planlanması ve uygun yöntemin belirlenmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Research Methodology: A Guide for Ph.D. Students: From Proposal to Publication: A Step-by-Step Approach ,Prof Dr Arjun Dasharath Jadhav (Eser Sahibi), 2024.
|
| Ders Kaynakları | Research Methodology: A Guide for Ph.D. Students: From Proposal to Publication: A Step-by-Step Approach ,Prof Dr Arjun Dasharath Jadhav (Eser Sahibi), 2024. Principles and Techniques of Biochemistry and Molecular Biology, William O'Brien, 2022. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak. | X | |||||
| 2 | Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek | X | |||||
| 3 | Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek. | X | |||||
| 4 | En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek | X | |||||
| 6 | Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak. | X | |||||
| 7 | Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. | X | |||||
| 8 | Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | X | |||||
| 9 | Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak. | X | |||||
| 10 | Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek. | X | |||||
| 11 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek | X | |||||
| 12 | Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| 2 | Fizyoloji alanındaki bilgi birikimini farklı disiplinler ile bütünleştirir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| 3 | Yeni bilgileri yorumlayarak proje yazabilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| 4 | Farklı araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar, çözüm önerileri getirir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
| 5 | Fizyoloji alanında kullanılan laboratuvar tekniklerindeki güncel gelişmeleri takip eder. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
| 6 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerinin kullanımı hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
| 7 | Deneysel bir çalışmanın planlamasını yaparak uygun değerlendirme tekniğini seçebilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||