Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Deneysel Epilepsi Modelleri FZL 610 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

İleri Nörofizyoloji

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÖNÜL GÜROL ÇİFTCİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Bu ders dersin koordinatörü tarafından verilmektedir.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Farklı epilepsi tiplerinde gözlenen nöronal mekanizmaları araştırmak amacıyla kullanılan deneysel epilepsi modellerinin ileri düzeyde öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Dersin içeriği ayrıntılı bir şekilde  haftalık konular kısmında belirtilmiştir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Penisilin epilepsi modelini kavrayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
2 Bikukullin epilepsi modelini öğrenebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
3 Pikrotoksin epilepsi modelini anlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
4 Tetanus toksini epilepsi modelini kavrayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
5 Kainik asit epilepsi modelini öğrenebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
6 Pentilenetetrazol (ptz) epilepsi modelini anlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
7 Pilokarpin epilepsi modelini kavrayabilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
8 Quisqualik asit epilepsi modelini anlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
9 Kindlingi öğrenebilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
10 Maksimal elektrosok nöbetleri (MES) anlayabilir Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
11 Transgenik fare modellerini kavrayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
12 Tek gen mutasyonları ile oluşturulan fare modellerini anlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
13 Poligenetik sıçan modellerini (GAERS) kavrayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
14 Poligenetik sıçan modellerini (WAG/Rij)) anlayabilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Penisilin epilepsi modeli
2 Bikukullin epilepsi modeli
3 Pikrotoksin epilepsi modeli
4 Tetanus toksini epilepsi modeli
5 Kainik asit epilepsi modeli
6 Pentilenetetrazol (ptz) epilepsi modeli
7 Pilokarpin epilepsi modeli
8 Quisqualik asit epilepsi modeli
9 Kindling
10 Maksimal elektrosok nöbetleri (MES)
11 Transgenik fare modelleri
12 Tek gen mutasyonları ile oluşturulan fare modelleri
13 Poligenetik sıçan modelleri (GAERS)
14 Poligenetik sıçan modeller (WAG/Rij))
Kaynaklar
Ders Notu

Recent Advances in Epilepsy Research (Advances in Experimental Medicine and Biology) [Paperback]. Devin K. Binder, Helen E. Scharfman

Ders Kaynakları

Principles of Neural Science Fifth Edition (Principles of Neural Science (Kandel))
Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology. John E. Hall (Author).

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
2 Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek X
3 Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek. X
4 En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak. X
5 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek X
6 Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak. X
7 Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak.
8 Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. X
9 Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak. X
10 Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek. X
11 Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek
12 Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6