| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Türk Sanatı | SAN 404 | 8 | 3 + 1 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Mert AĞAOĞLU |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Cumhuriyet dönemi Türk sanatını ve dönemin sanatçılarını öğretmeyi, çağdaşı kültürlerle etkileşimleri değerlendirmeyi amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Cumhuriyet dönemi resim, heykel ve mimarisi, üsluplar, sanatçılar ve eserleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Cumhuriyet dönemi sanatının kaynaklarını tanır | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 2 | Cumhuriyet dönemi mimarisinin sorunlarını tartışır | Soru-Cevap, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Cumhuriyet dönemi resim sanatını çağdaşlarıyla karşılaştırırr | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
| 4 | Cumhuriyet dönemi heykel sanatının gelişimini kavrar | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
| 5 | Yabancı -yerli mimar sorununu irdeler | Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
| 6 | Çağdaş kültürlerle etkileşimi yorumlar | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çağdaş Türk Sanatına Giriş: Kaynaklar | |
| 2 | Sanayi-i Nefise Mektebi ve Asker Ressamlar | |
| 3 | Osmanlı Ressamlar Cemiyeti ve Şişli Atölyesi | |
| 4 | I. Ulusal Mimarlık Akımı | |
| 5 | II. Ulusal Mimarlık Akımı | |
| 6 | Anıt Heykeller | |
| 7 | Müstakiller | |
| 8 | D Grubu | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Cumhuriyet dönemi mimarisinde 1950'ler ve sonrası | |
| 11 | Cumhuriyet Dönemi Heykel Sanatı | |
| 12 | Türk Resminde Gruplar: Yeniler, Onlar ve Siyah Kalem | |
| 13 | Çağdaş Türk sanatının sorunları | |
| 14 | Çağdaş kültürlerle etkileşim ve yansımaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir |
| Ders Kaynakları | ALSAÇ, Üstün; (1976). Türkiyedeki Mimarlık Düşüncesinin |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip, bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
| 4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formüle eder ve çözer. | X | |||||
| 5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
| 6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
| 7 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
| 8 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
| 9 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
| 10 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
| 11 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Cumhuriyet dönemi sanatının kaynaklarını tanır | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
| 2 | Cumhuriyet dönemi mimarisinin sorunlarını tartışır | |||||||||||
| 3 | Cumhuriyet dönemi resim sanatını çağdaşlarıyla karşılaştırırr | |||||||||||
| 4 | Cumhuriyet dönemi heykel sanatının gelişimini kavrar | |||||||||||
| 5 | Yabancı -yerli mimar sorununu irdeler | |||||||||||
| 6 | Çağdaş kültürlerle etkileşimi yorumlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 35 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||