| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Halk Oyunları | THB 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk halk danslarının öğretimi ve Türk halk danslarını bütün olarak tahlilini yapmak. |
| Dersin İçeriği | Türk oyun folkloru |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk Halk oyunu kavramından haberdar olması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Türk halk oyunlarının dünü ve bugünü hakkında bilgi sahibi olması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Türk halk oyunlarının öğretimi hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türk halk oyunlarının incelemesini ve analizini yapabilmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk oyun folkloru | |
| 2 | Türk oyun folkloru | |
| 3 | Halk dansları | |
| 4 | Türk halk danslarının kökeni | |
| 5 | Türk halk danslarının sınıflandırılması | |
| 6 | Türk halk danslarının sınıflandırılması | |
| 7 | Horonlar | |
| 8 | Barlar | |
| 9 | Zeybekler | |
| 10 | Halaylar | |
| 11 | Türk halk danslarının bölgeleri | |
| 12 | Türk halk danslarının bölgeleri | |
| 13 | Türk halk danslarının analizi | |
| 14 | Türk halk danslarının analizi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | EROĞLU, Türker, Halk Oyunları El Kitabı, Mars Basım Hizmetleri, İstanbul, 1999. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
| 2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | X | |||||
| 3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | X | |||||
| 4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | X | |||||
| 5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | X | |||||
| 6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | X | |||||
| 7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | X | |||||
| 8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi, disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
| 9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | X | |||||
| 10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir. | X | |||||
| 11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
| 12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | ||||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | ||||||
| 14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk Halk oyunu kavramından haberdar olması | ||||||||||||||
| 2 | Türk halk oyunlarının dünü ve bugünü hakkında bilgi sahibi olması | ||||||||||||||
| 3 | Türk halk oyunlarının öğretimi hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||||||||||
| 4 | Türk halk oyunlarının incelemesini ve analizini yapabilmek. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||