| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Günümüz Dünya Sorunlarının Analizi | SOS 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYDIN AKTAY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı küreselleşen dünyada bir taraftan teknolojik ve bilimsel alanlarda inanılmaz boyutlarda değişimler yaşanırken, diğer taraftan dünya bütününde yaşanan sıkıntılara ve problemlere dikkat çekmektir. |
| Dersin İçeriği | Küreselleşme ve kaynakları, çağdaş dünya sorunlarını tespit etme ve çözüm üretme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Medeniyetin maddi bağlamda gelişirken, manevi bağlamda yaşanan çöküşüne dikkat çekme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Küreselleşmenin ortaya çıkardığı temel problemleri ve bunların kaynaklarını analiz etme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Çağdaş dünya sorunları hakkında temel çözümlere üretme | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal Problemler | |
| 2 | Politik Problemler | |
| 3 | Ekonomik Problemler | |
| 4 | Çevre Problemleri | |
| 5 | Güvenlik Problemi | |
| 6 | Yoksulluk Problemi | |
| 7 | Nüfus Artışı | |
| 8 | Yönetim Problemleri | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Kültürel Problemler | |
| 11 | Ailenin Çözülmesi ve Eğitim Problemleri | |
| 12 | Ahlaki değerlerin değişmesi | |
| 13 | İşsizlik Problemi | |
| 14 | Postmodern Problemler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | N.Gardels, Yüzyılın Sonu, İstanbul, 2000 |
| Ders Kaynakları | S.P.Hundington, Medeniyetler Çatışması, Ankara, 1995 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
| 2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
| 3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
| 4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
| 5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
| 6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
| 7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Medeniyetin maddi bağlamda gelişirken, manevi bağlamda yaşanan çöküşüne dikkat çekme | |||||||
| 2 | Küreselleşmenin ortaya çıkardığı temel problemleri ve bunların kaynaklarını analiz etme | |||||||
| 3 | Çağdaş dünya sorunları hakkında temel çözümlere üretme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||