| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Psikanaliz ve Din | FDP 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrenciler, Psikanaliz ve Din dersinde; farklı çalışma alanlarını ve bilinçaltıyla ilgili alanları araştırmayı öğrenirler. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, başlangıcından günümüze din psikolojisi ve psikanalizm ilişkisi ve araştırmalarda karşılaşılan farklılıklar işlenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikanalizmle ilgili farklı kavramları algılar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Dersin temel kaynaklarını ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Din Psikolojisi-psikanalizm ilişkisini derler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Dini tutum ve davranışlarla ilgili olarak psikanalistlerin yaklaşımlarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | İçedönüklük ve dışa dönüklüğü mukayese eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | C.G.Jungun din ve insan ilişkisine bakışı sentezler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Psikanalistlerin rüya ve insan ilişkisine bakışını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Psikanalizme genel bakış | |
| 2 | Bilinçaltı ve insan | |
| 3 | İd, ego ve superego kavramlarının tahlili | |
| 4 | S.Freud psikanalizminin genel hatları | |
| 5 | S.Freudun din ve insan ilişkisine bakışı | |
| 6 | C.G.Jungun kişilik psikolojisi | |
| 7 | İçedönüklük-dışadönüklük | |
| 8 | C.G.Jungun din ve insan ilişkisine bakışı | |
| 9 | C.G.Jungun din ve insan ilişkisine bakışı | |
| 10 | A.Adlerin aşağılık kompleksi görüşü | |
| 11 | E.Fromm ve psikanalizm | |
| 12 | Ahlak felsefesi ve psikanalizm | |
| 13 | Hümanist ahlak anlayışı ve insan | |
| 14 | Psikanalistlerin rüya ve insan ilişkisine bakışı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yavuz, K.(1987), Psikanalizde İlk Dini Gelişmelerin Değeri, Atatürk Üni. Yay., Erzurum. |
| Ders Kaynakları | 1. Adler, A.(1985), İnsanı Tanıma Sanatı, Dergah Yayınları, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
| 5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| 8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
| 10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
| 11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Psikanalizmle ilgili farklı kavramları algılar | |||||||||||
| 2 | Dersin temel kaynaklarını ifade eder | |||||||||||
| 3 | Din Psikolojisi-psikanalizm ilişkisini derler | |||||||||||
| 4 | Dini tutum ve davranışlarla ilgili olarak psikanalistlerin yaklaşımlarını analiz eder | |||||||||||
| 5 | İçedönüklük ve dışa dönüklüğü mukayese eder | |||||||||||
| 6 | C.G.Jungun din ve insan ilişkisine bakışı sentezler | |||||||||||
| 7 | Psikanalistlerin rüya ve insan ilişkisine bakışını değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||