| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Psikoloji Ekolleri ve Din Psikolojisi | FDP 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Din psikolojisi çalışmalarının etkili ve kaynağından öğrenilmesi sağlanacak ve öğrenciler ekolleri daha iyi kavrayacaklardır. |
| Dersin İçeriği | Farklı ekollerin din psikolojisindeki yeri, kişilik teorileri ve dini hayatın incelenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojide ekolleri kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Struktualizm ve dini yaşayış ilişkisini ifade eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Behaviorizm ve dini hayat ilişkisini analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kişilik teorileri ve dindarlık konusunu açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Bilişsel teorileri tasvir eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Hümanizm ve dini hayatı karşılaştırır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Kişilik teorileri ve dini hayatı değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Psikolojide ekollere genel bakış | |
| 2 | Din ve fenomenoloji | |
| 3 | Struktualizm ve dini hayat | |
| 4 | Fonksiyonalizm ve din | |
| 5 | Şekilcilik ve din | |
| 6 | Psikanalizm ve dini hayat | |
| 7 | Faktör teorileri | |
| 8 | Faktör teorileri | |
| 9 | Behaviorizm ve dini hayat | |
| 10 | Sistemler bilgi teorisi | |
| 11 | Bilişsel teoriler | |
| 12 | Alan teorileri | |
| 13 | Hümanizm ve dini hayat | |
| 14 | Kişilik teorileri ve dini hayat |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Hökelekli, H.(1993), Din Psikolojisi, T.D.Vakfı Yayınları, Ankara. |
| Ders Kaynakları | 1. Egemen, B.Z.(1952), Din Psikolojisi, T.T.K. Basımevi, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
| 10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
| 11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojide ekolleri kavrar, | |||||||||||
| 2 | Struktualizm ve dini yaşayış ilişkisini ifade eder, | |||||||||||
| 3 | Behaviorizm ve dini hayat ilişkisini analiz eder, | |||||||||||
| 4 | Kişilik teorileri ve dindarlık konusunu açıklar, | |||||||||||
| 5 | Bilişsel teorileri tasvir eder, | |||||||||||
| 6 | Hümanizm ve dini hayatı karşılaştırır, | |||||||||||
| 7 | Kişilik teorileri ve dini hayatı değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||