| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Program Değerlendirme | EPO 502 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEYNEP DEMİRTAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | Res. Assist. F. Bacaksız |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bir eğitim programın bütün boyutları ile nasıl değerlendirileceği, bu süreçte araştırılması gereken problemler, verilerin toplanması, analizi ve sonuçların programı geliştirmeye yönelik değerlendirilmesi yeterliklerini kazanabilme. |
| Dersin İçeriği | Eğitimde program geliştirme ve değerlendirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar, değerlendirme türleri ve modelleri, araştırma yöntemleri ve uygulama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel ilkeler bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel sınıflamalar bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Program Değerlendirmede araştırma problemleri bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Program Değerlendirmede araştırma yöntemleri bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Bir eğitim programın geliştirilmesinde değerlendirmenin gerekliliğini kavrayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Bir eğitim programı ile ilgili verileri toplayabilme. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Toplanan verileri yorumlayabilme. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Bir eğitim programının öğelerini tutarlı olarak analiz edebilme. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Analiz sonuçlarına göre bir eğitim programın yenileyebilme. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 10 | Eğitim programın değerlendirmesinin gerekliliğine inanış | Deney ve Laboratuvar, | |
| 11 | Bir eğitim programını ölçütlere uygun değerlendirebilme. | Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitimde program geliştirme ve değerlendirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar | |
| 2 | Program değerlendirme türleri | |
| 3 | Program değerlendirmede kullanılan araştırma yöntemleri | |
| 4 | Program değerlendirme modelleri. | |
| 5 | Dünyada program geliştirme uygulamaları | |
| 6 | Dünyada program değerlendirme uygulamaları | |
| 7 | Türk Ortaöğretim Programının Değerlendirilmesi | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Türk İlköğretim Programının Değerlendirilmesi | |
| 10 | Örnek bir eğitim programı değerlendirme uygulaması | |
| 11 | Öğrencilerin Değerlendirdikleri Programı Sunması | |
| 12 | Öğrencilerin Değerlendirdikleri Programı Sunması | |
| 13 | Öğrencilerin Değerlendirdikleri Programı Sunması | |
| 14 | Dersin ve dönemin genel değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Demirel, Ö. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
| 7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
| 9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
| 10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
| 11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
| 13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel ilkeler bilgisi. | |||||||||||||
| 2 | Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel sınıflamalar bilgisi. | |||||||||||||
| 3 | Program Değerlendirmede araştırma problemleri bilgisi. | |||||||||||||
| 4 | Program Değerlendirmede araştırma yöntemleri bilgisi. | |||||||||||||
| 5 | Bir eğitim programın geliştirilmesinde değerlendirmenin gerekliliğini kavrayabilme. | |||||||||||||
| 6 | Bir eğitim programı ile ilgili verileri toplayabilme. | |||||||||||||
| 7 | Toplanan verileri yorumlayabilme. | |||||||||||||
| 8 | Bir eğitim programının öğelerini tutarlı olarak analiz edebilme. | |||||||||||||
| 9 | Analiz sonuçlarına göre bir eğitim programın yenileyebilme. | |||||||||||||
| 10 | Eğitim programın değerlendirmesinin gerekliliğine inanış | |||||||||||||
| 11 | Bir eğitim programını ölçütlere uygun değerlendirebilme. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||