Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Uzmanlık Alanı RPD 813 1 4 + 0 4 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilme Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
3 Tez çalışmasında karşılaşabileceği Kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilme Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
7 Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır.
2 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır.
3 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
4 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
5 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür.
6 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir.
7 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilme
2 Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilme
3 Tez çalışmasında karşılaşabileceği Kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilme
4 Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme
5 Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme
6 Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilme
7 Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Performans Görevi (Uygulama) 16 4 64
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Final 1 3 3
Ödev 1 5 5
Toplam İş Yükü 203
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,12
dersAKTSKredisi 6