| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uzmanlık Alanı | RPD 813 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MELEK SÜLER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 3 | Tez çalışmasında karşılaşabileceği Kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 7 | Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | ||
| 2 | ||
| 3 | ||
| 4 | ||
| 5 | ||
| 6 | ||
| 7 | ||
| 8 | ||
| 9 | ||
| 10 | ||
| 11 | ||
| 12 | ||
| 13 | ||
| 14 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
| 2 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
| 3 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
| 4 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
| 7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tez konusu hakkında temel birincil ve ikincil kaynakları kavrayabilme | |||||||
| 2 | Tez çalışma alanı ile ilgili güncel yayınları takip edebilecek veri tabanlarını kullanabilme | |||||||
| 3 | Tez çalışmasında karşılaşabileceği Kaynak kullanımı, yöntem ve yazım aşamalarında orataya çıkabilecek sorunlar için çözüm önerileri oluşturabilme | |||||||
| 4 | Alanında daha önce yapılan çalışmaları eleştirel ve karşılaştırmalı bir bakış açısıyla değerlendirebilme | |||||||
| 5 | Akademik etik kuralların gerekliliğini açıklayabilme | |||||||
| 6 | Bilime katkı koymak için yapacağı araştırmanın aşamalarını planlayabilme | |||||||
| 7 | Tez çalışmasının bilim alanında ve toplum üzerindeki uzun vadeli sonuçlarını değerlendirebilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 4 | 64 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 203 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||