Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bireysel Marka ve Kariyer Tasarımı (Sektör Dersi) | MTH 022 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK |
Dersi Verenler | Doç. DİCLE ÖNEY ERTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | Furkan Ünsal |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | “Bireysel Marka ve Kariyer Tasarımı” dersi, öğrencilerin kendi potansiyellerini keşfetmelerini, kişisel değerlerini tanımalarını ve bu doğrultuda özgün bir kariyer yolu oluşturmalarını hedeflemektedir. Dersin temel amacı, öğrencilerin değişen iş dünyasında fark yaratabilecekleri güçlü bir bireysel marka inşa etmelerini ve bu markayı bilinçli kariyer stratejileriyle desteklemelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Kariyer Hedeflerini Belirleme ve Planlama Becerisi Kişisel Farkındalık ve Öz Değerlendirme Yetkinliği Bireysel Marka Oluşturma Becerisi Dijital Kimlik ve Profesyonel Ağ Geliştirme Yetkinliği Özgeçmiş, Ön Yazı ve Mülakat Tekniklerinde Yetkinlik Kariyer Esnekliği ve Geleceğin İş Trendlerine Uyum Sağlama İletişim ve Kendini İfade Etme Becerisi Kariyer Hedeflerini Belirleme ve Planlama Becerisi İş Piyasası ve Kariyer Fırsatları Hakkında Bilgi Edinme Etkili İletişim ve Profesyonel Ağ Kurma İş Etiği ve Profesyonel Davranış Girişimcilik ve İnovasyon |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Proje, | Portfolyo, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Networking – Profesyonel İlişkiler Kurma ve Geliştirme İletişim stratejileri, etkin dinleme, kartvizit kullanımı, mentorluk ilişkileri gibi konular işlenir. | |
2 | Öğrencilere mini networking simülasyonu yapılır. | |
3 | Özgeçmiş Hazırlama Teknikleri, Etkili özgeçmiş oluşturma ilkeleri anlatılır. | |
4 | Özgeçmiş örnekleri analiz edilir, öğrenciler kendi özgeçmişlerini hazırlamaya başlar. | |
5 | Ön Yazı ve Niyet Mektubu Yazımı, Ön yazı ve motivasyon mektubu örnekleri üzerinden yazım teknikleri öğretilir. | |
6 | Kişiselleştirilmiş Niyet Mektubu yazım egzersizleri yapılır. | |
7 | Mülakat Teknikleri ve Mülakat Simülasyonları: Sık sorulan mülakat soruları, STAR tekniği gibi yanıt yöntemleri öğretilir. Öğrencilerle bire bir ya da grup mülakat simülasyonları yapılır. | |
8 | Öğrencilerle bire bir ya da grup mülakat simülasyonları yapılır. | |
9 | Etkili Sunum ve Kendini Tanıtma (Elevator Pitch): Öğrenciler “30 saniyede kendini anlat” gibi uygulamalı çalışmalar yapar. | |
10 | Sunum teknikleri, beden dili ve ses kullanımı işlenir. | |
11 | Kariyer Planının Sunumu / Kişisel Marka Dosyası Paylaşımı: zHer öğrenci kendi kariyer planı + kişisel markasına dair sunum yapar. Geri bildirim oturumu düenlenir. | |
12 | Her öğrenci kendi kariyer planı + kişisel markasına dair sunum yapar. Geri bildirim oturumu düzenlenir. | |
13 | Her öğrenci kendi kariyer planı + kişisel markasına dair sunum yapar. Geri bildirim oturumu düzenlenir. | |
14 | Genel Değerlendirme ve Kapanış Dersin genel değerlendirmesi yapılır. Öğrencilere bireysel gelişim formu uygulanır. Sertifika / referans mektubu / LinkedIn onayları gibi destekleyici konular ele alınır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |