| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yapı Elemanlarının Sayısal Analizine Giriş (Sektör Dersi) | INM 477 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA, |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Mohammad Manzoor NASERY |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders kapsamında yapı elemanlarının sonlu elemanlar yöntemiyle farklı yüklemeler altında detaylı analiz edilmesi, elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve yapı elemanlarının performanslarının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | 1. Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Yapı Elemanların Çözümlenmesi 1.1. Sonlu Elemanlar Yöntemindeki Çözüm Yöntemleri 2. Bilgisayar Destekli Yapı Elemanların Sonlu Elemanlar Yöntemiyle Analizi 2.1. Çubuk elemanların Analiz Edilmesi 2.2. Kabuk Elemanların Analiz Edilmesi 2.3. Üç Boyutlu Katı Elemanların Analiz Edilmesi 2.4. Betonarme Elemanların Linear Olmayan Analizi 2.5. Sonlu Eleman Modellerinde Meshleme Teknikleri 2.6. Micro and Macro Modeling Principles |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çubuk elemanların Analiz yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınavlar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Kabuk Elemanların Analiz yapabilir | Anlatım, Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | 3 boyutlu yapı analizi yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sonlu Elemanlar Yöntemine Giriş ve Kullanım Alanları | |
| 2 | Sonlu Elemanlar Yöntemindeki Genel Çözümler | |
| 3 | Abaqus Programı Genel Bakaış ve Analiz Yöntemleri | |
| 4 | Programa veri girişi ve elde edilen sonuçların yorumlanması | |
| 5 | Abaqus Programı Yardımıyla Basit Kirişin Linear olarak Analiz Edilmesi (Çubuk Elemanı) | |
| 6 | Basit Kirişin Linear olarak Analiz Edilmesi (Katı Modelleme) | |
| 7 | Kabuk Elemanların Analizi (shell Elemanlar) | |
| 8 | Soğukta işlenmiş Çelik Profile 3 Noktadan Eğilme Analizi (shell Eleman) | |
| 9 | Yatay Yük Altında Çelik Çerçeve Sistemin Analiz Edilmesi (3D katı Model) | |
| 10 | Eksenel Basıç Altında Betonarme Kolonun Linear Olmayan Analizi(CDP Hasar Modeli) | |
| 11 | Karmaşık Geometrilerde Kullanılan Meshleme Teknikleri | |
| 12 | Kompozit Döşemenin Eğilme Analizi | |
| 13 | Tekrarlı Yatay Yük altında Kompozit Çerçevenin Analizi | |
| 14 | Mikro ve Makro Modelleme Teknikleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sabisten yayınlanacak |
| Ders Kaynakları | [1]. Reddy, J. N. (1993). An introduction to the finite element method. New York, 27. [2].https://jcr.guilan.ac.ir/mobile/article_1308.html [3]. ABAQUS/CAE v6.12 Programme, (2016) Dassault Systemes Simulia Corp. Providence, RI, USA. |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | INM477--.pdf | INM477-Yapı Elemanlarının Sayısal Analizine Giriş (Sektör Dersi) 1. ve 2. hafta ders notu | 0 MB |
| 0 | Uygulama-2.pdf | INM477-Yapı Elemanlarının Sayısal Analizine Giriş (Sektör Dersi) 2. Ödev | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çubuk elemanların Analiz yapabilir | 1 | 2 | 1 | ||||||||||||||||||||
| 2 | Kabuk Elemanların Analiz yapabilir | |||||||||||||||||||||||
| 3 | 3 boyutlu yapı analizi yapabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 100 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 60 | 60 |
| Toplam İş Yükü | 90 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||