Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İç Hastalıklarında Acil Durumlar ve Hemşirelik HMS 612 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere iç hastalıklarında acil durumlar karşısında hemşireliğin profesyonel rolü ve öneminin farkında olarak; akut ve kritik hasta bakım yönetimi konusunda güncel bilgiler kazandırmaktır.

Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatım, Tartışma, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 "İlk ve acil yardımın tanımı, önemi ve temel ilkeleri "
2 " Acil servis organizasyonu ve triyaj Acil hemşireliğinde yasal ve etik sorumluluklar "
3 " Acil Servise Gelen Bireyin Tanılanması, yönetiminde güncel yaklaşımlar "
4 " Acil İlaç Uygulamaları ve yönetiminde güncel yaklaşımlar "
5 " Temel ve Ileri Yaşam Desteği "
6 "Kardiyovasküler aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar "
7 " Solunum sistemi acilleri ve yönetiminde güncel yaklaşımlar "
8 Çevresel aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar
9 " Nörolojik aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar "
10 " Gastrointestinal aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar "
11 " Metabolik aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar "
12 " Endokrin aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar "
13 "Hematolojik aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar "
14 " Hasta/ aile eğitimi/bilgilendirme ve taburculuğa/sevke hazırlama "
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Karabacak Ü, Uğur E. Sağlık Bilimlerinde Simülasyon: Kavramdan Uygulamaya, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 2019.
Olgun, N., Aslan, FE., Kuğuoğlu, Y., Acil Bakım, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 2010.
Proehl J A. Emergency nursing procedures. Fourth Edition, New Hampshire: Saunders Elsevier, 2009.
Howard PK, Steinmann RA. Sheehy’s Emergency Nursing Principlea and Practice, Sixth Edition, St Louis, Missouri: Mosby Elsevier, 2010.
Jones G, Endacott R, Crouch R. Emergency Nursing Care Princeples and Practise. 2007.     
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. X
2 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. X
3 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır X
6 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler X
7 Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. X
8 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Performans Görevi (Seminer) 30
Toplam 60
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)