Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İç Hastalıklarında Acil Durumlar ve Hemşirelik | HMS 612 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere iç hastalıklarında acil durumlar karşısında hemşireliğin profesyonel rolü ve öneminin farkında olarak; akut ve kritik hasta bakım yönetimi konusunda güncel bilgiler kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | "İlk ve acil yardımın tanımı, önemi ve temel ilkeleri " | |
2 | " Acil servis organizasyonu ve triyaj Acil hemşireliğinde yasal ve etik sorumluluklar " | |
3 | " Acil Servise Gelen Bireyin Tanılanması, yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
4 | " Acil İlaç Uygulamaları ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
5 | " Temel ve Ileri Yaşam Desteği " | |
6 | "Kardiyovasküler aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
7 | " Solunum sistemi acilleri ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
8 | Çevresel aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar | |
9 | " Nörolojik aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
10 | " Gastrointestinal aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
11 | " Metabolik aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
12 | " Endokrin aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
13 | "Hematolojik aciller ve yönetiminde güncel yaklaşımlar " | |
14 | " Hasta/ aile eğitimi/bilgilendirme ve taburculuğa/sevke hazırlama " |
Kaynaklar | ||||
---|---|---|---|---|
Ders Notu | ||||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 60 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|