| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dahiliye Yoğun Bakım Hemşireliğinde Güncel Yaklaşımlar | HMS 699 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi FUNDA AKDURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere yoğun bakımların özelliklerini ve yoğun bakım uygulamaları, dahili yoğun bakım endikasyonları, dahili yoğun bakımda yatan bireyi sistematik ve bütüncül olarak değerlendirme, bu değerlendirme sonucunu hemşirelik bakımına yansıtabilme bilgi ve becerisini kazandırmaktadır.
|
| Dersin İçeriği | Dahili yoğun bakımın kapsamı, organizasyonu ve yönetimi konusundaki bilgileri güncel gelişmeler doğrultusunda ele alarak mesleki yaşamda dahili yoğun bakım gerektiren hastalara verilecek bakımın kalitesinin arttırılmasını desteklemektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ülkemizde ve dünyada yoğun bakım hemşireliği Yoğun bakım hemşiresinin görev, yetki ve sorumlulukları | |
| 2 | Yoğun bakım hemşireliğinde yasal ve etik sorunlar | |
| 3 | Yoğun bakım ünitelerinin özellikleri | |
| 4 | Dahili yoğun bakım endikasyonları ve hastaların sınıflandırılması | |
| 5 | Yoğun bakımda invaziv ve noninvaziv hemodinamik izlem | |
| 6 | Yoğun bakımda ilaç uygulamaları (Sedasyon, analjezikler, trombolitikler, antiaritmikler vb.) | |
| 7 | Sıvı-elektrolit, asit-baz dengesi ve hemşirelik bakımı | |
| 8 | Yoğun bakım hastalarında beslenme | |
| 9 | Yoğun bakımda enfeksiyon kontrolü | |
| 10 | Mekanik ventilatörde hasta takibi ve hemşirelik bakımı | |
| 11 | Yoğun bakımda yatağa bağımlı hastanın bakımı | |
| 12 | Yoğun bakımda hasta ve aile eğitimi | |
| 13 | Yoğun bakımda hasta transportu ve taburculuğun planlanması | |
| 14 | Ani kardiyak ölüm ve acil müdahalede hemşirelik yaklaşımı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 60 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|