| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliğinde İnovatif Uygulamlar | HMS 696 | 0 | 2 + 0 | 2 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ZEKİYE TURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu ders, doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğinde yenilikçi ve kanıta dayalı uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla analiz ederek, öğrencilerin araştırma, klinik karar verme ve uluslararası düzeyde akademik katkı yapma yetkinliklerini geliştirmeyi amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğinde inovasyon kavramı, araştırma yöntemlerinde yenilikçi yaklaşımlar, kanıta dayalı uygulamalarda inovatif yöntemler, dijital sağlık teknolojileri, simülasyon ve klinik eğitim, tele-sağlık ve mobil uygulamalar, kadın sağlığında inovatif bakım modelleri, üreme sağlığında yenilikçi müdahaleler, etik ve profesyonel sorumluluk boyutları, proje ve girişimcilik perspektifleri, klinik karar verme süreçlerine inovatif uygulamaların entegrasyonu, geleceğe yönelik akademik katkılar ile kadın sağlığı uygulamalarına ilişkin inovatif çözüm önerilerini içermektedir |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğinde inovatif uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Proje, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Kanıta dayalı ve yenilikçi yöntemleri klinik karar verme süreçlerine entegre eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Ulusal ve uluslararası standartlara uygun araştırma ve uygulama geliştirme becerisi kazanır. | Proje, Benzetişim, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | İnovatif yaklaşımlar yoluyla kadın sağlığı ve doğum alanına akademik katkı sunabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliğinde İnovasyon Kavramı | Literatür taraması |
| 2 | Araştırma Yöntemlerinde Yenilikçi Yaklaşımlar | Literatür taraması |
| 3 | Kanıta Dayalı Uygulamalarda İnovatif Yaklaşımlar | Literatür taraması |
| 4 | Dijital Sağlık Teknolojileri ve Hemşirelik | Literatür taraması |
| 5 | Simülasyon ve Klinik Eğitimde Yenilikçi Yöntemler | Literatür taraması |
| 6 | Tele-sağlık ve Mobil Uygulamaların Kullanımı | Literatür taraması |
| 7 | Kadın Sağlığında İnovatif Bakım Modelleri | Literatür taraması |
| 8 | Üreme Sağlığında İnovatif Müdahaleler | Literatür taraması |
| 9 | Etik ve Profesyonel Sorumluluk Boyutları | Literatür taraması |
| 10 | Proje ve Girişimcilik Perspektifleri | Literatür taraması |
| 11 | İnovatif Uygulamaların Klinik Karar Vermeye Entegrasyonu | Literatür taraması |
| 12 | Gelecek Perspektifleri ve Akademik Katkılar | Literatür taraması |
| 13 | Kadın Sağlığı Uygulamaları İçin İnovatif Çözüm Önerileri | Literatür taraması |
| 14 | Kadın Sağlığı Uygulamaları İçin İnovatif Çözüm Önerileri | Literatür taraması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yok |
| Ders Kaynakları | Advancements in obstetric nursing technology: Exploring the latest innovations. (2024). Bharati International Journal of Nursing Research, 2(1), 15–28. Retrieved from https://bijnr.in/wp-content/uploads/2024/01/BIJNR-202415.pdf American Journal of Obstetrics & Gynecology. (2020). Obstetric innovation. American Journal of Obstetrics & Gynecology, 223(6), 849–851. https://doi.org/10.1016/j.ajog.2020.09.013 Çoban, A., & Şirin, A. (2019). Kadın sağlığı ve doğum hemşireliğinde güncel yaklaşımlar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Karahan, A., & Bayraktar, N. (2020). Hemşirelikte inovatif uygulamalar ve klinik karar verme. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. Liu, C., Hochman, M., Rindos, N., & Shainker, S. A. (2021). 50 studies every obstetrician-gynecologist should know. Oxford University Press. Simons, J., & Richardson, A. (2020). Simulation in nursing education: Innovative practices for maternal health. New York: Springer. Smith, R., & Brown, L. (2023). Telehealth in obstetric and gynecologic nursing: Global perspectives. London: Routledge. Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB). (2021). Kadın sağlığı araştırmalarında inovatif yöntemler. Ankara: TÜSEB Yayınları. World Health Organization. (2021). Digital health and innovation in maternal and newborn care. Geneva: WHO Press. Yıldırım, D., & Kılıç, A. (2022). Kadın sağlığı hemşireliğinde etik ve profesyonel sorumluluk. İstanbul: Hipokrat Kitabevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Doktora yeterliklerine dayalı olarak, yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile eğitim düzeyine uygun eleştirir ve bilime katkı sağlar. | X | |||||
| 2 | Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz eder ve değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde yaratıcı ve eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
| 5 | En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | X | |||||
| 6 | Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler | X | |||||
| 7 | Alanında uzman bir kişi olarak, özgün görüşlerini savunmada etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Doğum ve kadın hastalıkları hemşireliğinde inovatif uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 |
| 2 | Kanıta dayalı ve yenilikçi yöntemleri klinik karar verme süreçlerine entegre eder. | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 |
| 3 | Ulusal ve uluslararası standartlara uygun araştırma ve uygulama geliştirme becerisi kazanır. | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 |
| 4 | İnovatif yaklaşımlar yoluyla kadın sağlığı ve doğum alanına akademik katkı sunabilir | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||