Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretiminde Maker Hareketi ve Teknoloji Entegrasyonu | ILF 539 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Ahmet Burak ŞENÖZ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin fen öğretimi sürecinde teknoloji entegrasyonu ve maker hareketi konusunda bilgi edinmeleri, pratiğe yönelik deneyimler kazanmaları ve uygulama becerileri geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Maker hareketinin ortaya çıkışı, temelleri, önemi, fen öğretimine katkıları, fen öğretimine teknoloji entegrasyonunun gereklilikleri ve katkıları, teknoloji entegrasyonu modelleri, STEM, STEAM, üç boyutlu yazıcılar, Arduino, mikrobits, Raspberry pi mikroişlemciler, blok kodlama, arttırılmış gerçeklik uygulamaları, maker etkinlikleri değerlendirme araçları |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Maker hareketini ve eğitimdeki rolünü açıklar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Maker hareketine genel bakış, tarihsel süreç, temeller, günümüzdeki durum, maker hareketi ve fen öğretimi | |
2 | Teknoloji entegrasyonu (nedir? neden gereklidir?) | |
3 | Teknoloji entegrasyonu modelleri (TPACK, SAMR, Tasarımla Öğrenme) | |
4 | STEM, STEAM ve maker hareketi | |
5 | Üç boyutlu yazıcılar ve uygulama örnekleri | |
6 | Üç boyutlu yazıcılar ve uygulama örnekleri | |
7 | Arduino mikroişlemciler ve uygulama örnekleri | |
8 | Arduino mikroişlemciler ve uygulama örnekleri | |
9 | Microbits ve Raspberry pi mikroişlemciler ve uygulama örnekleri | |
10 | Microbits ve Raspberry pi mikroişlemciler ve uygulama örnekleri | |
11 | Blok kodlama (Scratch, MBlock) ve uygulama örnekleri | |
12 | Blok kodlama (Scratch, MBlock) ve uygulama örnekleri | |
13 | Maker etkinlikleri değerlendirme araçları | |
14 | Etkinliklerin değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. | X | |||||
2 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
3 | Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. | X | |||||
6 | Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Maker hareketini ve eğitimdeki rolünü açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
5. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 5 | 7 | 35 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |