Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fen Öğretiminde Maker Hareketi ve Teknoloji Entegrasyonu ILF 539 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT
Dersi Verenler Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör.Ahmet Burak ŞENÖZ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders ile öğrencilerin fen öğretimi sürecinde teknoloji entegrasyonu ve maker hareketi konusunda bilgi edinmeleri, pratiğe yönelik deneyimler kazanmaları ve uygulama becerileri geliştirmeleri amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

Maker hareketinin ortaya çıkışı, temelleri, önemi, fen öğretimine katkıları, fen öğretimine teknoloji entegrasyonunun gereklilikleri ve katkıları, teknoloji entegrasyonu modelleri, STEM, STEAM, üç boyutlu yazıcılar, Arduino, mikrobits, Raspberry pi mikroişlemciler, blok kodlama, arttırılmış gerçeklik uygulamaları, maker etkinlikleri değerlendirme araçları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Maker hareketini ve eğitimdeki rolünü açıklar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Maker hareketine genel bakış, tarihsel süreç, temeller, günümüzdeki durum, maker hareketi ve fen öğretimi
2 Teknoloji entegrasyonu (nedir? neden gereklidir?)
3 Teknoloji entegrasyonu modelleri (TPACK, SAMR, Tasarımla Öğrenme)
4 STEM, STEAM ve maker hareketi
5 Üç boyutlu yazıcılar ve uygulama örnekleri
6 Üç boyutlu yazıcılar ve uygulama örnekleri
7 Arduino mikroişlemciler ve uygulama örnekleri
8 Arduino mikroişlemciler ve uygulama örnekleri
9 Microbits ve Raspberry pi mikroişlemciler ve uygulama örnekleri
10 Microbits ve Raspberry pi mikroişlemciler ve uygulama örnekleri
11 Blok kodlama (Scratch, MBlock) ve uygulama örnekleri
12 Blok kodlama (Scratch, MBlock) ve uygulama örnekleri
13 Maker etkinlikleri değerlendirme araçları
14 Etkinliklerin değerlendirmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
  1. Invent to Learn: Making, Tinkering, and Engineering in the Classroom/S.L. Martinez ve G. Stager/ Constructing Modern Knowledge Press/2019
  2. Digital Fabrication and ‘Making’ in Education /Pauli Blikstein/ In book: FabLabs: Of Machines, Makers and Inventors (Eds:C. Büching, J. Walter-Herrmann)/ Transcript Publishers/2013.
  3. Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK).
  4. Teaching and Learning STEM: A Practical Guide/Richard M. Felder ve Rebecca Brent/Jossey-Bass Inc.Pub./ 2016
  5. Kuramdan Uygulamaya STEM+A Eğitimi/Salih Çepni (Editör) /Pegem Yayıncılık/2023
  6. Teoriden Pratiğe STEM Eğitimi/Bekir Yıldırım/Nobel Akademik Yayıncılık/ 2021
  7. Okul Öncesinden Üniversiteye Kuram ve Uygulamada STEM Eğitimi/Devrim Akgündüz/Seçkin Yayıncılık/2018
  8. A Pedagogy of Multiliteracies: Learning By Design/Bill Cope and Mary Kalantzis (eds)./Palgrave: London/2015
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim alanında yaptığı bilimsel çalışmalar aracılığıyla ulusal ve uluslararası alan yazına katkı sağlayacak nitelikte, bilimsel, etik ve yasal ilkeler temelinde özgün bilgiler üreterek bu üretimi eğitim/öğrenme öğretme sürecine taşır ve yaygınlaştırır. X
2 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fen eğitimi ve disiplinlerarası alandaki etkileşimi kavrayarak temel kavram, teori ve yaklaşımları derinlemesine öğrenir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. X
3 Fen eğitimi alanında literatür araştırması yapma, var olan problemleri tespit etme ve araştırma yöntemleri kullanarak bunlara çözümler üretmenin yollarını bilir ve bu doğrultuda nitelikli araştırmalar önerir. X
4 Eleştirel bir bakış açısı ile tespit ettiği alanın ihtiyaçlarına yönelik yeni yöntem ve yaklaşımları kullanarak disiplinlerarası araştırmalar planlama, yürütme ve bunları yorumlayarak bilimsel sonuçlar ortaya koyma süreçlerinde sorumluluk alır. X
5 Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği veri toplama, uygulama ve yorumlama süreçlerinden geçirdiği araştırmalarını alanının gerektirdiği sözlü ve yazılı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak alan içi ve alan dışı gruplara aktarır, bu süreçte gerektiğinde en az bir yabancı dil ile iletişimini sürdürür. X
6 Fen eğitimi alanında gerçekleştirdiği araştırmaların veri toplama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerinde toplumsal, etik ve kültürel değerleri gözetir, sahip olduğu eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır ve kazandığı bilgi ve beceriler ile alanın eğitim politikalarına yön verebilecek yetkinliğe sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Maker hareketini ve eğitimdeki rolünü açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
2. Performans Görevi (Uygulama) 20
3. Performans Görevi (Uygulama) 20
4. Performans Görevi (Uygulama) 20
5. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 5 7 35
Final 1 15 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
dersAKTSKredisi 6