| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fen Öğretiminde Maker Hareketi ve Teknoloji Entegrasyonu | ILF 539 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Ahmet Burak ŞENÖZ |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin fen öğretimi sürecinde teknoloji entegrasyonu ve maker hareketi konusunda bilgi edinmeleri, pratiğe yönelik deneyimler kazanmaları ve uygulama becerileri geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Maker hareketinin ortaya çıkışı, temelleri, önemi, fen öğretimine katkıları, fen öğretimine teknoloji entegrasyonunun gereklilikleri ve katkıları, teknoloji entegrasyonu modelleri, STEM, STEAM, üç boyutlu yazıcılar, Arduino, mikrobits, Raspberry pi mikroişlemciler, blok kodlama, arttırılmış gerçeklik uygulamaları, maker etkinlikleri değerlendirme araçları |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Maker hareketini ve eğitimdeki rolünü açıklar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Maker hareketine genel bakış, tarihsel süreç, temeller, günümüzdeki durum, maker hareketi ve fen öğretimi | |
| 2 | Teknoloji entegrasyonu (nedir? neden gereklidir?) | |
| 3 | Teknoloji entegrasyonu modelleri (TPACK, SAMR, Tasarımla Öğrenme) | |
| 4 | STEM, STEAM ve maker hareketi | |
| 5 | Üç boyutlu yazıcılar ve uygulama örnekleri | |
| 6 | Üç boyutlu yazıcılar ve uygulama örnekleri | |
| 7 | Arduino mikroişlemciler ve uygulama örnekleri | |
| 8 | Arduino mikroişlemciler ve uygulama örnekleri | |
| 9 | Microbits ve Raspberry pi mikroişlemciler ve uygulama örnekleri | |
| 10 | Microbits ve Raspberry pi mikroişlemciler ve uygulama örnekleri | |
| 11 | Blok kodlama (Scratch, MBlock) ve uygulama örnekleri | |
| 12 | Blok kodlama (Scratch, MBlock) ve uygulama örnekleri | |
| 13 | Maker etkinlikleri değerlendirme araçları | |
| 14 | Etkinliklerin değerlendirmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Fen eğitimi alanına ilişkin kuramsal bilgileri derinleştirerek özgün araştırma problemleri oluşturur, bu problemlere uygun nitel, nicel veya karma yöntemleri bilimsel araştırma etiğine uygun biçimde planlar ve uygular. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Maker hareketini ve eğitimdeki rolünü açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 4. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 5. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 5 | 7 | 35 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||