| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hukuk Almancası I | HUK 271 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | Bu ders için bir ön koşul yoktur. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Bir sonraki akademik dönemde ''Hukuk Almancası II'' dersini öneriyoruz. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. HÜLYA PEKOLUN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Türk Hukuk Ana Biliminin mevzuat ana kaynağı Alman ve İsviçre kanunları olduğu için, oradaki mevzuat/yargı kararları ve literatür bilgileri Türk Hukuku açısından önem arz ettiğinden ve Hukuk bölümü öğrencilerinin takip edebilmeleri açısından Almanca dilini öğrenmelerinin önemli ve son derece isabetli olacağı değerlendirildiğinden bu ders planlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Öğrencisi oldukları Hukuk Bölümü programının olanaklarına bağlı olarak, Hukuk öğrencileri Seçmeli Ders olarak Hukuk Almancası I dersini seçebilirler. Bu ders Yabancı Dil olarak Almancaya giriş niteliğindedir ve ne temel iletişim becerileri kazandırmayı amaçlar. Öğrenciler, iletişim durumlarında kullanılan erek dildeki temel yapıları tanıyacak, bu dersin sonunda basit günlük konuşma dialoglarını ve temel okuma parçalarını anlayabilecek, günlük temel konuşma dilinde kendilerini ifade edebilecek ve sorular sorabileceklerdir. Bu hedefleri gerçekleştirmek için dialoglar ve okuma metinleri kullanılacaktır. Dinleme becerisi bu dersin önemli bir kısmını oluşturur ve özellikle konuşma becerisiyle bütünleştirilerek sunulacaktır. Öğrenenlere Almanca dilinin özel yazma kurallarına ve de yazı yoluyla iletişim kurma becerisine alışkanlık kazandırmak hedeflenmektedir. Temel Almanca kelime dağarcığı yanı sıra öğrenenler Hukuk terimlerine ve terminolojisine temel düzeyde hakim olacaklardır. Dil bilgisini öğrenmek veya erek kültür ve yaşam biçimi hakkında bilgi edinmek ana hedef olmayıp, bu hususlarda yeri geldikçe kısa bilgiler verilecektir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma / Bekleniler / Istekleri / Önerileri Alma | |
| 2 | Ünite 1- Almanca senli-benli konuşarak kendini tanıtma ve karşısındakini tanıma / Almanca senli-benli yazarak kendini tanıtma ve karşısındakini tanıma | Almanca öğrenenler dersten önce, en son derste işlenen konuları ve yapılan pratik alıştırmaları evinde ev ödevi olarak kısaca tekrar etmelidir. |
| 3 | Ünite 1- Almanca sizli-bizli konuşarak ve yazarak kendini tanıtma ve karşısındakini tanıma - Almanca sizli-bizli yazarak kendini tanıtma ve karşısındakini tanıma Alfabe / Almanca Alfabe ve Almanca Okuma I, / Temel Hukuk Kelime Dağarcığı I | Almanca öğrenenler dersten önce, en son derste işlenen konuları ve yapılan pratik alıştırmaları evinde ev ödevi olarak kısaca tekrar etmelidir. |
| 4 | Ünite 1- Almanca Alfabe ve Almanca Okuma II / Temel Hukuk Kelime Dağarcığı II / Düzenli Fiiller I / Sayılar 1-12 ve 13-20 | Almanca öğrenenler dersten önce, en son derste işlenen konuları ve yapılan pratik alıştırmaları evinde ev ödevi olarak kısaca tekrar etmelidir. |
| 5 | Düzensiz Fiiller I heißen / Olumlu-olumsuz soru yapıları / / Sayılar 20-100 | Almanca öğrenenler dersten önce, en son derste işlenen konuları ve yapılan pratik alıştırmaları evinde ev ödevi olarak kısaca tekrar etmelidir. |
| 6 | Ünite 1- Ülkeler-Diller-Vatandaşlıklar / Sayılar 100-10 000 | Almanca öğrenenler dersten önce, en son derste işlenen konuları ve yapılan pratik alıştırmaları evinde ev ödevi olarak kısaca tekrar etmelidir. |
| 7 | Ünite 2- Düzensiz Fiiller II, lesen / Artikellere Giriş | Almanca öğrenenler dersten önce, en son derste işlenen konuları ve yapılan pratik alıştırmaları evinde ev ödevi olarak kısaca tekrar etmelidir. |
| 8 | 1. Arasınav Haftası (Ders Yok!) | Almanca öğrenenler dersten önce, en son derste işlenen konuları ve yapılan pratik alıştırmaları evinde ev ödevi olarak kısaca tekrar etmelidir. |
| 9 | Ünite 2- Günler / Evet-/Hayır-Soruları / Meslekler I (Hukuki Meslekler) / Artikeller I / Sayılar 10 000-1.000 000 | Almanca öğrenenler dersten önce, en son derste işlenen konuları ve yapılan pratik alıştırmaları evinde ev ödevi olarak kısaca tekrar etmelidir. |
| 10 | Ünite 2- Çoğul / Meslekler II (Hukuki Meslekler) / Artikeller II / Günler | Almanca öğrenenler dersten önce, en son derste işlenen konuları ve yapılan pratik alıştırmaları evinde ev ödevi olarak kısaca tekrar etmelidir. |
| 11 | Ünite 2- Yardımcı Fiiller haben, sein / Aylar, mevsimler | Almanca öğrenenler dersten önce, en son derste işlenen konuları ve yapılan pratik alıştırmaları evinde ev ödevi olarak kısaca tekrar etmelidir. |
| 12 | Ünite 2- Form doldurma (ad, soyadı, adresi, telefon, email, doğum tarihi) / Artikeller III | Almanca öğrenenler dersten önce, en son derste işlenen konuları ve yapılan pratik alıştırmaları evinde ev ödevi olarak kısaca tekrar etmelidir. |
| 13 | Ünite 2- Çalışma kitabıyla alıştırmalar | Almanca öğrenenler dersten önce, en son derste işlenen konuları ve yapılan pratik alıştırmaları evinde ev ödevi olarak kısaca tekrar etmelidir. |
| 14 | Ünite 2- Çalışma kitabıyla alıştırmalar | Almanca öğrenenler dersten önce, en son derste işlenen konuları ve yapılan pratik alıştırmaları evinde ev ödevi olarak kısaca tekrar etmelidir. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Stefanie Dengler, Tanja Mayr-Sieber, Paul Rusch, Helen Schmitz, Theo Scherling Netzwerk A1.1 Deutsch als Fremdsprache Kurs- und Arbeitsbuch mit DVD und 2 Audio-CDs 168 Seiten, Klett, Stuttgart ISBN: 978-3-12-606131-5 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
| 2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
| 3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
| 4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
| 5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
| 6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
| 8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
| 9 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
| 10 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
| 11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 3. Ara Sınav | 0 |
| 3. Ara Sınav | 0 |
| Toplam | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 44 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||